Gepubliceerd op 12/05/2021 door Matthias Saelens | Categorieën: Dynamics 365 Marketing, Microsoft Dynamics 365
In de 2021 Release Wave 1 voor Dynamics 365 Marketing speelt Microsoft uitgebreid in op concrete feedback van klanten. De focus ligt vooral op:
We bekijken 5 opvallende nieuwe features voor marketeers in Microsoft Dynamics 365.
Een nieuwe en veelgevraagde mogelijkheid in Dynamics 365 Marketing is het realtime activeren van Customer Journeys. Deze nieuwe feature bestaat uit een intuïtieve ontwerper waarmee u klantreizen kan creëren en in realtime lanceren volgens interacties van klanten op dat moment. Door direct te reageren op klantgedragingen zal u klanten gerichter kunnen stimuleren tot een effectieve aankoop.
Klantreizen kunnen worden geactiveerd op basis van zowel fysieke klantinteracties (bv. een winkelbezoek en verbinding met wifi) als virtuele klantinteracties (bv. bezoek van online shop).
Hoe het precies werkt ziet u in onderstaande demo gepresenteerd op Microsoft Ignite 2021.
Met de nieuwe e-maileditor is het nu nog eenvoudiger om gepersonaliseerde e-mails te creëren vanuit de Marketing app. De nieuwe editor bevat:
Er is nu een diepere integratie van Teams-webinars met Dynamics 365 Marketing. Als marketeer kan u een gebeurtenis maken in Dynamics 365 Marketing en vervolgens kiezen voor Microsoft Teams als de provider voor uw online event. Wanneer uw genodigden dan deelnemen aan het webinar, worden er automatisch registratie- en incheckgegevens opgeslagen in Dynamics 365.
Deze gegevens omvatten nu ook details over de betrokkenheid van deelnemers. Zo kan u onder andere controleren welke registranten effectief wel of niet hebben deelgenomen, hebben geannuleerd, hoe lang deelnemers aanwezig waren bij het webinar, enz. Op basis van deze informatie kan u dan segmenten maken om gepersonaliseerde vervolgacties in te plannen.
Gebruik in Dynamics 365 Marketing AI gegenereerde segmenten die zijn gemaakt door Dynamics 365 Customer Insights en die zijn gebaseerd op kwantitatieve kenmerken zoals “Recency” (hoe recent heeft een klant een aankoop gedaan), “Frequency” (hoe dikwijls doet de klant een aankoop) en “Monetary value” (hoeveel heeft de klant besteed). Door deze segmenten toe te passen, kan u uw targeting en klantreizen verder verfijnen om doelgerichte marketingcampagnes te voeren. Denk bijvoorbeeld aan heractiveringscampagnes voor inactieve klanten of exclusieve ambassadeurscampagnes voor uw beste klanten.
Vanuit Dynamics 365 Marketing kan u nu prachtige, gepersonaliseerde pushmeldingen verzenden naar klanten die uw mobiele app hebben geïnstalleerd. Zo kan u hen gemakkelijk en snel op de hoogte brengen van speciale aanbiedingen of gepersonaliseerde berichten met afbeeldingen, video en geluid versturen.
Meer lezen over de 2021 Release Wave 1?
>> Highlights Dynamics 365 & Power Platform – 2021 Release WAVE 1
>> Releaseplan Dynamics 365 – 2021 Release Wave 1 (online)
Wilt u graag meer weten over deze nieuwe functies voor Dynamics 365 Marketing? Of overweegt u om Dynamics 365 Marketing in uw organisatie te implementeren en wilt u graag een demo?
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!