5 omzet killers in marketing en sales

Gepubliceerd op 20/02/2019 door | Categorieën: Marketing, Sales

Wat kan er verkeerd lopen op de marketing- en salesafdeling waardoor u een pak potentiële omzet verspilt? Vooral als de gerealiseerde omzet onder de verwachtingen blijft, is het extra belangrijk om op zoek te gaan naar mogelijke lekken langs waar u omzet verliest en na te gaan hoe u beter resultaten kan behalen.

In een nieuw uitmuntend e-book van Microsoft ontdekt u 5 ‘omzet killers’ en krijgt u advies van 5 B2B sales experts over hoe u deze ‘killers’ kan verslaan.

baby throwing money out of the window

Killer 1: ‘lekkende’ sales funnel

Het is goed mogelijk dat marketing leads binnenhaalt zoals dit van hen verwacht wordt, maar dat sales er niet in slaagt om er iets uit te halen omdat de kwaliteit van deze leads onvoldoende is. In het slechtste geval doet sales zelfs geen of niet veel inspanningen meer om de leads die marketing aanlevert, te converteren. Dit is een ernstig gevolg van een slechte afstemming tussen marketing en sales.

Volgens het e-book ligt de oplossing in ‘full funnel marketing’ waarbij uw marketeers en verkopers een gedeelde verantwoordelijkheid hebben.

Killer 2: ‘slapende’ leadgegevens

Voor veel organisaties is het geen probleem om veel leadgegevens te bekomen. Maar de grote uitdaging is om interesse te wekken en de potentiële klanten in beweging te krijgen.

In het e-book krijgt u advies over de aanpak om vanuit marketing en sales een relatie op te bouwen met uw doelpubliek: hoe u uw prospectgegevens beheert, de interessante zaken er uit haalt en potentiële klanten activeert.

Killer 3: geen vertrouwen opbouwen

We zouden het soms vergeten, maar potentiële klanten zijn net als mensen met gedachten en emoties. Empathie is van cruciaal belang. Toon interesse voor de behoeften van de klant. Lees meer over empathie in uw marketingacties om een betere klantervaring te realiseren.

Killer 4: meer met andere zaken bezig zijn dan met verkopen

Uit onderzoek blijft dat verkopers slechts 36.6% van hun tijd bezig zijn met verkopen. In het e-book leest u waarmee verkopers hun tijd verliezen en hoe u de productiviteit van uw salesteam naar ongekende hoogtes kan brengen.

Killer 5: verkoop niet kunnen afronden

Een verkoop succesvol afronden is een kunst. Te veel verkopers denken dat het een switch-moment is, terwijl het als een proces moet benaderd worden. B2B-sales expert Jill Konrath geeft tips om op een natuurlijke manier de verkoop succesvol af te ronden.

Download gratis

Dit nieuwe e-book van Microsoft bevat praktische tips van 5 experts uit de verkoopsector. Tips om:

  • productiever te werken
  • klantervaringen te verbeteren
  • omzet te doen stijgen

Download nu


Als u verdere vragen heeft over hoe u dit advies in de praktijk omzet in uw marketing- en salesafdeling, aarzel niet om ons te contacteren.


Lees meer

Microsoft Dynamics 365 Copilot stelt verkopers nét die content voor die het salesproces verbetert.
Zo helpt Microsoft Dynamics 365 Copilot je marketingcampagne sneller van concept tot lancering.
Marketeers geholpen door Microsoft Dynamics 365 Copilot customer journeys

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!