Gepubliceerd op 25/04/2018 door Steve Lefevere | Categorie: CRM
Vorige week meldde onderzoekbureau Gartner dat CRM aan het einde van 2017 was uitgegroeid tot de grootste softwaremarkt. De wereldwijde omzet van Customer Relationship Management software kwam uit op 39,5 miljard dollar.
Volgens Julian Poulter, onderzoeksdirecteur bij Gartner, is dit nog maar het begin voor CRM. Hij beweert dat in 2018 de omzet van CRM software de grootste zal blijven en dat CRM zal uitgroeien tot de snelst groeiende softwaremarkt met een groeipercentage van 16%.
Volgens Gartner zijn bedrijven meer gaan investeren in CRM om een antwoord te bieden op trends zoals mobiele technologie en Internet of Things. Specifieke oplossingen voor Lead management, Field Service management en Voice of the Customer tools zorgden voor de grootste groei.
Een andere trend die zou kunnen bijdragen tot de verdere groei, is volgens Gartner de General Data Protection Regulation (GDPR). CRM tools bevatten namelijk grote hoeveelheden persoonsgegevens. Om zich te beschermen zullen bedrijven volop inzetten op de beveiliging van hun CRM data en IT beveiliging.
>> Leestip: Hoe Microsoft u kan helpen met de nieuwe Europese privacywet
Customer Relationship Management is een strategie waarbij u uw klanten centraal stelt. CRM software ondersteunt u en uw medewerkers om klanten beter te leren kennen en dienen:
Op onze website vindt u een overzicht van alle CRM diensten die wij aanbieden en de voordelen ervan voor uw bedrijf of organisatie.
Bron voor dit blogartikel:
Gartner Finds CRM Was the Largest Software Market in 2017, www.destinationcrm.com/articles/CRM-News/CRM-Featured-Articles/Gartner-Finds-CRM-Was-the-Largest-Software-Market-in-2017-124416.aspx
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!