Gepubliceerd op 17/05/2018 door Hans Van de Velde | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Tips, tricks & how-to's
In Microsoft Dynamics 365 kan u e-mails, afspraken en taken uit Outlook bijhouden via een specifieke Outlook-categorie, “Tracked to Dynamics 365” genaamd.
U kent ze wel, de (kleur)categorieën die u kan toewijzen aan e-mails, afspraken en taken in Microsoft Outlook om ze gemakkelijker te herkennen en te groeperen.
U kan nu ook de categorie Tracked to Dynamics 365 laten activeren en koppelen aan een e-mail, afspraak of taak. Deze worden vervolgens opgeslagen in Microsoft Dynamics 365. Dit zorgt er voor dat u snel kan zien welke e-mails, afspraken en taken er al worden bijgehouden in uw CRM en welke niet. Vervolgens kan u de Dynamics 365 Outlook App openen om meer informatie over een specifieke e-mail of afspraak te bekijken.
Ook laat de Tracked to Dynamics 365-categorie toe dat een collega met toegang tot uw mailbox en de nodige rechten in Dynamics 365; e-mails, afspraken en taken vanuit uw naam kan ‘tracken’ in Dynamics 365.
Nog een ander voordeel is dat u meerdere e-mails tegelijkertijd (in bulk) kan selecteren en bijhouden in Microsoft Dynamics 365.
De Tracked to Dynamics 365-categorie is gebaseerd op serversynchronisatie waarbij het e-mailsysteem met Dynamics 365 wordt gesynchroniseerd. De nieuwe Outlook-categorie is momenteel beschikbaar vanaf Dynamics 365 (online) versie 8.2.
Als u de Tracked to Dynamics 365-categorie wilt gebruiken, dan moet de systeembeheerder van uw Dynamics 365-omgeving deze inschakelen a.d.h.v. een OrgDBOrgSetting. Contacteer ons voor meer informatie.
Heeft u nog vragen over hoe u Outlook e-mails, afspraken en taken kan bijhouden in Microsoft Dynamics 365?
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!