Gepubliceerd op 04/10/2018 door Hans Van de Velde | Categorieën: Customer Engagement, Microsoft Social Engagement
Social Listening, hoe pakt u dit nu het beste aan? En hoe voorkomt u dat u hiermee uren handmatig bezig bent?
Gebruik een social media monitoring tool zoals Microsoft Social Engagement. Hiermee verzamelt u automatisch sociale inzichten, communiceert u met klanten op het kanaal van hun eigen keuze en ontwikkelt u een vertrouwde sociale aanwezigheid.
Microsoft Social Engagement doorzoekt Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram, blogs en nieuwssites; en verzamelt sociale mediaberichten die voor uw organisatie relevant zijn. U bepaalt eerst zelf interessante zoekonderwerpen en daarna doet Microsoft Social Engagement het werk.
Microsoft Social Engagement analyseert de verzamelde berichten en komt zo tot inzichten over bijvoorbeeld uw merkreputatie, complimenten/problemen over uw product of trends in uw sector.
Social Engagement:
Gebruik ook Microsoft Social Engagement om uw klanten te ondersteunen via sociale media. Stel, een klant is niet tevreden over uw product en laat dit weten via Twitter. Social Engagement pikt dit op en als klantendienstmedewerker klikt u meteen op de tweet en behandelt direct het probleem. U kan nog een stap verder gaan en posts met meldingen en klachten automatisch laten toewijzen aan de juiste collega voor verdere opvolging.
Als verkoper heeft u er dankzij Social Engagement een digitale assistent bij. De zogenaamde Social Selling Assistant zoekt relevante content voor uw klanten en beveelt aan welke content u het beste kan delen op uw sociale mediakanalen. (Lees ook >> Social Selling Assistant: hoe u als verkoper nog meer vertrouwen kan winnen). Hiermee vergroot u uw sociale aanwezigheid en geloofwaardigheid.
Microsoft Social Engagement wordt nóg beter als u het verbindt met uw CRM-omgeving. De sociale inzichten uit Microsoft Social Engagement worden dan rechtsreeks ingevoerd in Microsoft Dynamics 365. Omgekeerd kan u vanuit Social Engagement ook Microsoft Dynamics 365-gerelateerde zaken doen, zoals cases of leads aanmaken.
Bronnen voor dit blogartikel:
dynamics.microsoft.com/nl-be/microsoft-social-engagement/
docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365/customer-engagement/social-engagement/overview
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!