Uw klanten praten over u op de sociale media … maar luistert u wel?

Gepubliceerd op 04/10/2018 door | Categorieën: Customer Engagement, Microsoft Social Engagement

Social Listening, hoe pakt u dit nu het beste aan? En hoe voorkomt u dat u hiermee uren handmatig bezig bent?

Net IT CRM Blog: Foto Social Listening

Microsoft Social Engagement

Gebruik een social media monitoring tool zoals Microsoft Social Engagement. Hiermee verzamelt u automatisch sociale inzichten, communiceert u met klanten op het kanaal van hun eigen keuze en ontwikkelt u een vertrouwde sociale aanwezigheid.

Microsoft Social Engagement doorzoekt Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram, blogs en nieuwssites; en verzamelt sociale mediaberichten die voor uw organisatie relevant zijn. U bepaalt eerst zelf interessante zoekonderwerpen en daarna doet Microsoft Social Engagement het werk.

Net IT CRM Blog: screenshot Microsoft Social Engagement

Krijg sociale inzichten

Microsoft Social Engagement analyseert de verzamelde berichten en komt zo tot inzichten over bijvoorbeeld uw merkreputatie, complimenten/problemen over uw product of trends in uw sector.

Social Engagement:

  • peilt naar het sentiment van binnenkomende berichten op sociale media a.d.h.v. geautomatiseerde sentimentanalyse
  • detecteert intenties in sociale berichten, zoals koopintenties, klachten, informatie-aanvragen, …
  • visualiseert van waar de sociale posts komen
  • geeft een overzicht van wie het meest schrijft over uw bedrijf, uw concurrenten, uw sector, … op de sociale media
  • toont op welke sociale media de meeste discussies plaatsvinden
Net IT CRM Blog: screenshot Microsoft Social Engagement analytics

Ondersteun klanten via sociale media

Gebruik ook Microsoft Social Engagement om uw klanten te ondersteunen via sociale media. Stel, een klant is niet tevreden over uw product en laat dit weten via Twitter. Social Engagement pikt dit op en als klantendienstmedewerker klikt u meteen op de tweet en behandelt direct het probleem. U kan nog een stap verder gaan en posts met meldingen en klachten automatisch laten toewijzen aan de juiste collega voor verdere opvolging.

Vergroot uw sociale aanwezigheid

Als verkoper heeft u er dankzij Social Engagement een digitale assistent bij. De zogenaamde Social Selling Assistant zoekt relevante content voor uw klanten en beveelt aan welke content u het beste kan delen op uw sociale mediakanalen. (Lees ook >> Social Selling Assistant: hoe u als verkoper nog meer vertrouwen kan winnen). Hiermee vergroot u uw sociale aanwezigheid en geloofwaardigheid.

Net IT CRM Blog: Social Selling Assistant personalize

Social CRM

Microsoft Social Engagement wordt nóg beter als u het verbindt met uw CRM-omgeving. De sociale inzichten uit Microsoft Social Engagement worden dan rechtsreeks ingevoerd in Microsoft Dynamics 365. Omgekeerd kan u vanuit Social Engagement ook Microsoft Dynamics 365-gerelateerde zaken doen, zoals cases of leads aanmaken.

Bronnen voor dit blogartikel:
dynamics.microsoft.com/nl-be/microsoft-social-engagement/
docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365/customer-engagement/social-engagement/overview


Wenst u meer informatie over Microsoft Social Engagement? Laat het ons weten.


Lees meer

Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot
Zo helpt Microsoft Dynamics 365 Copilot je marketingcampagne sneller van concept tot lancering.
Marketeers geholpen door Microsoft Dynamics 365 Copilot customer journeys

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!