Gepubliceerd op 18/02/2020 door Kristof D'Hoossche | Categorie: Microsoft Dynamics 365
Klantinzichten zijn een succesfactor voor klantgericht ondernemen. “Klantgerichtheid kun je alleen bereiken als je weet wat klanten willen”, schrijft ook Harold Pol, adviseur klantbeleving in zijn boek De reis door het rijk van koning klant.
Uw klanten kennen en begrijpen zorgt voor uitstekende klantervaringen. En net die klantervaringen zorgen ervoor dat u zich onderscheidt van uw concurrenten.
U moet daarom altijd proberen te achterhalen:
Antwoorden op deze vragen krijgt u door trendwatching, marktonderzoek en natuurlijk ook door klantgegevens te verzamelen en grondig te analyseren. Dankzij de technologische ontwikkelingen kan u enorm veel klantinformatie sprokkelen. Deze hoeveelheid klantinformatie omzetten naar bruikbare inzichten, dát is de uitdaging waarmee veel organisaties worstelen.
>> Download nu gratis e-book: Digitally transforming customer experiences (Microsoft, ENG, PDF)
Neemt u er even een papiertje bij en noteer eens alle bronnen waarvan u denkt dat deze klantgegevens bevatten. Wedden dat u er wel enkele heeft genoteerd zoals Excel, uw CRM-systeem, uw ERP-tool, files op diverse netwerklocaties, … ? Klantinformatie zit overal verspreid en dikwijls gaat het over dezelfde informatie.
Om volledig grip te krijgen op alle circulerende klantgegevens moet u eerst al deze data samenbrengen op één centrale plaats. Daarna moet u er “slimme” analyses op laten uitvoeren. Dynamics 365 Customer Insights helpt u hierbij.
💡 Wil u Microsoft Customer Insights aan het werk zien? Bekijk deze demo. In minder 30 minuten krijgt u een korte introductie tot de mogelijkheden van het customer data platform van Microsoft.
Dynamics 365 Customer Insights doet het nodige puzzelwerk om klantgegevens en klantinteracties uit verschillende bronnen te verzamelen in één centraal dashboard. Daarna verwerkt Customer Insights deze gegevens via artificiële intelligentie tot diepgaande klantinzichten, segmenten van klantgroepen en gedetailleerde klantprofielen.
Na verwerking van de klantgegevens in Customer Insights kunnen deze ook in andere Dynamics 365-applicaties gebruikt worden om tot interssante klantinzichten te komen. Bijvoorbeeld:
Uw data binnen Dynamics 365 Customer Insights is veilig door het instellen van toegangscontroles en authenticatie via Azure Active Directory.
Binnen de applicatie kan u rollen aanmaken via de Azure portal en deze rollen toewijzen aan specifieke gebruikers om de toegangsrechten tot klantprofielen, -interacties en -inzichten te beheren.
Wilt u uw business een boost geven en aan de slag gaan met Dynamics 365 Customer Insights? Contacteer ons, wij helpen u graag verder.
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!