CRM-governance: beheer en optimalisatie van uw CRM-omgeving

Gepubliceerd op 14/11/2019 door | Categorieën: CRM, Tips, tricks & how-to's

Dankzij uw CRM-platform kan u slimmer werken, betere klantervaringen realiseren en zicht houden op uw organisatie. Maar … uw bedrijf evolueert voortdurend en uw CRM-omgeving dus ook.

Als u uw CRM-platform niet onderhoudt en bijstuurt, dan kan er heel wat verkeerd lopen:

  • de architectuur van uw CRM-tool verandert geleidelijk aan in een ongestructureerde chaos;
  • gebrek aan consistentie in de zakelijke processen van verschillende afdelingen;
  • gebrek aan consistentie in de manier van ontwikkelen van project tot project;
  • redundantie in de werkingsprocessen;
  • achteruitgang van de kwaliteit van uw CRM-toepassing op functioneel en technisch gebied.

Zorg er voor dat het uw organisatie niet overkomt. Pas “CRM-governance” toe om uw CRM-omgeving te beheren en te optimaliseren.

Afbeelding voor blogartikel CRM-governance

Wat is CRM-governance?

CRM-governance omvat vele facetten, zoals:

  • organisatiebrede communicatie over CRM;
  • alignering met de strategische doelstellingen die bepaald werden door programmamanagers en directie;
  • het behalen van snelle resultaten dankzij hergebruik van bestaande tools, technieken en services;
  • de bekwaamheid om snel te kunnen inspelen op veranderingen in de organisatie;
  • beheersing van risico’s en beperkingen die opduiken; een flexibel beheer van mensen en middelen;
  • het beheersbaar houden van uw CRM-oplossing en het beperken van de total cost of ownership (TCO)

De kernbegrippen van CRM-governance zijn altijd standaardisatie, hergebruik, delen en overkoepelend denken. Dit zorgt ervoor dat alles correct blijft werken en business-continuïteit is verzekerd.

Hoe zet u CRM-governance om in de praktijk?

In ons e-book “CRM-governance, optimaal beheer van uw CRM-omgeving” leest u meer over hoe u CRM-governance kan toepassen in uw organisatie en hoe u een CRM-governance team samenstelt.

Download gratis >>

Banner download E-book CRM governance

Wenst u meer info?


Lees meer

Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot
Microsoft Dynamics 365 Copilot stelt verkopers nét die content voor die het salesproces verbetert.
Zo helpt Microsoft Dynamics 365 Copilot je marketingcampagne sneller van concept tot lancering.

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!