Gepubliceerd op 28/09/2020 door Steve Lefevere | Categorie: Microsoft Dynamics 365
Op 17 en 18 oktober werd de 2020 Release Wave 2 uitgerold op alle Dynamics 365-omgevingen van de Europese datacenters. De impact van deze release is op technisch vlak relatief beperkt.
Wij maakten een selectie van de nieuwe features die volgens ons zeker relevant zijn voor onze klanten:
💡 Kijktip: op YouTube plaatste Microsoft ook een video playlist met een handig overzicht van de nieuwste, belangrijke features.
Als u een Lead aanmaakt of converteert en deze bestaat al in uw CRM-toepassing als Contact of Account, dan ziet u het volgende scherm. U kan kiezen om het nieuwe Lead record automatisch te koppelen met het bestaande Contact / Account record.
NIEUW! Bij het samenvoegen van records, is het nu mogelijk om enkel de velden te bekijken waar er een verschil is in waarde tussen beide records.
Sinds de vorige release kon u al voor een aantal basisentiteiten (Account, Contactpersoon, Potentiële klant, Verkoopkans, Order, Prijsopgave en Factuur) een PDF genereren op basis van Word Templates van Dynamics 365 en deze PDF automatisch toevoegen aan een mail.
NIEUW! Deze functionaliteit is nu uitgebreid naar andere (ook aangepaste) entiteiten. Opgelet, de feature moet wel per entiteitstype ingeschakeld worden.
>> Lees meer: https://docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365/sales-enterprise/create-quote-pdf
De verbeterde mogelijkheden voor de opmaak van e-mails zijn nu ook beschikbaar vanaf de timeline. Hierdoor kan u vanop de timeline e-mails bekijken en beantwoorden in de overlay-weergave.
Er zijn ook verbeteringen voor e-mailbijlagen, zoals een snelle voorbeeldfunctie voor bepaalde bestandstypes, de mogelijkheid om in één beweging meerdere bijlagen toe te voegen en het inline toevoegen van afbeeldingen (d.m.v. slepen of kopiëren en plakken).
Op deze feature zaten veel klanten te wachten: een formulierveld voor tekst met opmaak. Het gaat om een configureerbare PCF-besturingselement voor het ingeven en bekijken van opgemaakte tekst (incl. “embedded” media).
De timeline van klanten kan u zo configureren dat de items automatisch opengeklapt staan, dat status tags verborgen worden en dat de weergave van activiteiten per type toegevoegd of verwijderd worden.
Microsoft ontwierp een nieuwe multi-session app waarmee klantenservice medewerkers gemakkelijker op meerdere cases tegelijk kunnen werken. Service agents kunnen met deze app naadloos schakelen tussen verschillende cases zonder de context van het lopende werk te verliezen. Zo is het mogelijk om e-mails en andere activiteiten te beheren zonder de parent case te verlaten.
In de verouderde web client konden service agents kennisartikelen invoegen in een e-mail. Dit is nu ook mogelijk via de Unified Interface zonder de context te verliezen. Terwijl u werkt aan een e-mail, kan u een kennisartikel zoeken en invoegen in de e-mailboodschap.
💡 De Webinterface blijft nog heel even actief (dit werd onlangs nog bevestigd door Microsoft aan Net IT). Klanten die nog op de webinterface zitten, zullen wel moeten switchen naar de Unified Interface op uiterlijk 1 december 2020.
De omnichannel mogelijkheden van Dynamics 365 Customer Service stellen service agents in staat om klanten via verschillende kanalen te benaderen. Omnichannel voor klantenservice heeft nu extra uitbreidingsopties voor integratie met mobiele applicaties, het Microsoft bot-framework en uitgaande berichtenkanalen.
Om snel feedback van de klant te verzamelen of voor klanttevredenheidsonderzoeken is er nu Dynamics 365 Customer Voice. Customer Voice vervangt de al bestaande Microsoft Forms Pro-tool en bestaat uit een nieuwe interface, nieuwe features en nieuwe mogelijkheden.
>> Lees meer: https://www.net-it.be/klantfeedback-verzamelen-met-dynamics-365-customer-voice/
Er is een nieuwe, verbeterde werkomgeving om Customer Journeys te maken en te onderhouden, met o.a.:
Bij het maken van Customer Journeys moet u niet meer schakelen tussen de toolbox en het canvas.
U kan aantrekkelijke e-mails opmaken met nieuwe en verbeterde mogelijkheden (incl. responsive design) zonder dat u complexe HTML hoeft te gebruiken. Zo is er een verbeterde call-to-action-knop en ondersteuning voor achtergrondafbeeldingen in Outlook.
Met deze feature volgt u de inschrijvingen, communicatie en rapportage voor webinars en interactieve vergaderingen via Teams rechtstreeks op vanuit Dynamics 365 Marketing.
Dynamics 365 Marketing omvat nu een directe integratie met live evenementen en vergaderingen van Microsoft Teams. Marketeers kunnen live evenementen maken en hosten met Microsoft Teams als webinar provider.
>> Lees meer: https://docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365-release-plan/2020wave2/marketing/dynamics365-marketing/teams-integration-webinar
Wie de volledige releaseplannen wilt raadplegen, kan altijd terecht op de volgende link:
Wilt u graag meer informatie over Microsoft Dynamics 365? Contacteer ons dan zeker voor een vrijblijvende online afspraak.
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!