Gepubliceerd op 26/04/2021 door Kristof D'Hoossche | Categorie: Microsoft Dynamics 365
Microsoft Dynamics 365 Sales blijft een van de populairste Dynamics-applicaties van Microsoft. De 2021 Release Wave 1 voegt opnieuw mooie functies aan de applicatie toe om verkopers te helpen om hun job succesvol uit te voeren.
Want, nu er weinig face-to-face contacten mogelijk zijn, is het koop- en oriëntatiegedrag – zeker binnen B2B – enorm veranderd. Volgens onderzoeksbureau McKinsey is in B2B sales bijna 90% van de verkoop overgegaan naar online interactie, zoals chats, videoconferenties en webverkopen. Verkopers moeten snel kunnen schakelen en daarom al hun digitale tools ten volle benutten én verbinden met elkaar. De nieuwe features en mogelijkheden voor de Dynamics 365 Sales app spelen hierop in met extra aandacht voor tijdsbesparing, digitale en mobiele verkoop, pijplijnbeheer en klantbetrokkenheid.
In dit blogartikel bespreken we 5 nieuwigheden in Microsoft Dynamics 365 Sales.
De 2021 Release Wave 1 brengt een volledige Microsoft Teams-chatervaring in Dynamics 365 Sales. Zo kunnen verkopers binnen hun CRM-werkstromen blijven en samenwerken met collega’s én zelfs klanten om deals sneller te sluiten.
Concreet gaat het om deze mogelijkheden:
In het voorbeeld hieronder ziet u dat er chats worden voorgesteld die zijn gekoppeld aan een specifieke verkoopkans.
In deze release introduceert Microsoft de nieuwe “Deal manager”, een gepersonaliseerde werkruimte die is geoptimaliseerd voor sales pipeline management.
In deze werkruimte kunnen verkopers:
De meest voorkomende, alledaagse taken die verkopers vaak moeten uitvoeren, kunnen nu worden geautomatiseerd. Denk hierbij aan het maken van een nieuwe e-mail, het bewerken van een e-mail met relevante informatie, het verzenden van een e-mail naar klanten en het handmatig controleren op reacties. Aan de hand van aangepaste verkoopsequenties en series standaardacties die worden geactiveerd door een trigger, kan er snel gereageerd worden op bepaald klantgedrag, zonder tussenkomst van de verkoper.
Er worden nieuwe KPI en Management Dashboards toegevoegd om verkoopprestaties gemakkelijker bij te houden. In deze release kunnen verkoopmanagers KPI’s voor hun verkoopteams inschakelen via een nieuw beheerdersdashboard. Zo kunnen ze de voortgang van het team in realtime volgen en inzichtelijke coaching en begeleiding bieden gedurende de hele verkoopcyclus.
Op dezelfde manier kunnen verkopers hun prestaties vergelijken met de belangrijkste managementstatistieken en zich proactief aanpassen om aan de verwachtingen van het management te voldoen.
Manager-KPI’s omvatten:
KPI’s van verkopers omvatten:
De mobiele app van Dynamics 365 Sales is al een paar jaar live, maar is nu verbeterd en heeft nog enkele nieuwe features in petto om verkopers toegang te geven tot klantinformatie op het moment dat ze dat nodig hebben, waar ze zich ook bevinden.
Zo toont de mobiele app “vergaderkaarten” met de belangrijkste vergaderingdetails en reacties van deelnemers uit Outlook, gecombineerd met up-to-date LinkedIn-informatie en Dynamics 365 Sales-gegevens zoals geschatte omzet, verwachte beslissingsdatum en pijplijnfase.
Andere mobiele verbeteringen en nieuwigheden zijn:
Meer lezen over de 2021 Release Wave 1?
>> Highlights Dynamics 365 & Power Platform – 2021 Release WAVE 1
>> Releaseplan Dynamics 365 – 2021 Release Wave 1 (online)
Wilt u graag meer weten over deze nieuwe functies voor Dynamics 365 Sales? Of overweegt u om Dynamics 365 Sales in uw organisatie te implementeren en wilt u graag een demo?
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!