Gepubliceerd op 10/12/2015 door Jan Hofman | Categorieën: CRM, Microsoft nieuws
Convergence EMEA 2015, Microsoft’s jaarlijkse hoogmis voor de Dynamics CRM Community, was opnieuw een groot succes. Er waren maar liefst meer dan 5000 Microsoft klanten en partners aanwezig waarvan een Belgische delegatie van 160 personen. Ook Net IT was uiteraard van de partij.
Dit jaar was er opnieuw veel aandacht voor de digitale transformatie waarmee we allemaal worden geconfronteerd. Het is duidelijk dat Microsoft investeert in het aanbieden van innovatieve oplossingen binnen de huidige trends van de digitale transitie, marketing automation en het mobiele werken. “Bedrijven zoeken naar technologie die hun kan helpen bij het ondersteunen van de digitale transformatie. Microsoft kan bedrijven helpen door innovatieve oplossingen te voorzien om het maximale aan productiviteit uit het personeel te halen. Dit doen we door medewerkers compleet nieuwe manieren van samenwerking aan te reiken en systemen en processen te verrijken met inzichten uit hun data,” aldus Chris Capossela, Microsoft’s chief marketing officer, op Convergence EMEA 2015.
Enkele van deze innovatieve oplossingen zijn: nieuwe mogelijkheden in Office 365, de officiële release van Microsoft Dynamics CRM 2016 en de splinternieuwe Microsoft PowerApps.
De nieuwe functionaliteiten binnen Office 365 helpen bedrijven te moderniseren op het gebied van vergaderingen en spraak, beveiliging en privacy.
In eerdere nieuwsbrieven en blogs lichtten we u al een tipje van de sluier op over de nieuwe versie van Microsoft Dynamics CRM. Op Convergence EMEA 2015 kondigde Microsoft aan dat Microsoft Dynamics CRM 2016 vanaf nu officieel beschikbaar is, zowel online als on-premise.
Microsoft Dynamics CRM 2016 biedt heel wat verbeteringen op het gebied van productiviteit, mobiliteit, service en intelligentie. In deze nieuwe versie ligt de focus vooral op ‘Intelligent Customer Engagement’ waarbij interactie met de klant het meest cruciale is. Volgens Jujhar Singh, General Manager Microsoft Dynamics CRM: “Onze strategie is duidelijk: we willen bedrijven in staat stellen om klantervaringen te personaliseren – klanten aanspreken op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste content.” Met de nieuwe features binnen Dynamics CRM 2016 zullen organisaties unieke klantervaringen kunnen leveren en interacties kunnen opzoeken met klanten via verschillende kanalen.
Microsoft PowerApps is een nieuwe mobiele app, momenteel enkel beschikbaar in preview. Met PowerApps kunnen gebruikers zelf verschillende apps creëren en delen met collega’s. De apps worden gemaakt d.m.v. een Office-achtige interface die templates en een ‘visual designer’ omvat voor het automatiseren van workflows. PowerApps helpt ook professionele ontwikkelaars en IT-professionals bij het creëren van mobiele en web apps en het op een veilige manier beheren en delen van organisatiegegevens. Bovendien voorziet PowerApps ingebouwde data-verbindingen met diensten zoals Office 365, Microsoft Dynamics, Microsoft Onedrive en SharePoint.
“Een digitale organisatie worden is geen kwestie van of het gaat gebeuren, maar van wanneer het zal gebeuren”
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!