Gepubliceerd op 16/02/2016 door Yannick Noens | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Microsoft Social Engagement, Social
Customer Engagement is een belangrijke trend in 2016. De digitale transformatie zorgt ervoor dat klanten steeds beter geïnformeerd zijn en bepaalt dat producten en diensten anders worden ervaren dan vroeger. Klanten verwachten unieke en positieve klantervaringen, zoals het kunnen meewerken aan het design of de smaak van een bepaald product (bijvoorbeeld de populaire ‘Maak je smaak’-campagne van Lays). Door uw klanten te betrekken bij uw bedrijf, bouwt u persoonlijke en langdurige relaties met hen op. En dit levert heel wat voordelen op, want betrokken klanten kopen niet alleen meer. Ze treden ook op als ambassadeur en zullen u aanbevelen bij hun familie, vrienden en kennissen.
Customer engagement realiseert u door vooral goed te luisteren naar uw klanten en zoveel mogelijk interactie met hen op te zoeken. Maar hoe doet u dit nu precies? Hieronder geven we 2 voorbeelden van hoe Microsoft Dynamics CRM / 365 u hierbij kan helpen.
Microsoft Social Engagement is Microsoft’s platform voor social media monitoring. Met Microsoft Social Engagement krijgt u meer ‘sociaal inzicht’ over wat er leeft bij uw klanten en prospecten op sociale media. Waarover spreken ze op bijvoorbeeld Facebook, Twitter en Instagram? Wat zeggen ze er over uw organisatie? Zijn ze tevreden? Zijn er bepaalde wensen waarop u nog kan/moet inspelen? Waar zijn uw concurrenten mee bezig? …
Microsoft Social Engagement doorzoekt en verzamelt publieke berichten die verschijnen op sociale mediawebsites en toont de voor u meest relevante data via interactieve dashboards. Deze dashboards bevatten diagrammen en grafieken, conversaties, overzicht van populaire hashtags en zoekwoorden, … . Ze helpen u om vlugger nieuwe trends te ontdekken in reacties van mensen, sneller te antwoorden op serviceproblemen bij uw klanten of om meer informatie te krijgen over uw concurrenten. Bovendien kan u vanuit Microsoft Social Engagement rechtstreeks met uw klanten en prospecten communiceren via de sociale media kanalen.
Als u Microsoft Social Engagement verbindt met uw Microsoft Dynamics CRM / 365-omgeving, dan kan u de verzamelde gegevens uit Microsoft Social Engagement rechtstreeks toevoegen aan CRM- / 365-dashboards en entiteitformulieren. En omgekeerd, vanuit Microsoft Social Engagement kan u CRM-gerelateerde zaken doen zoals cases of leads aanmaken.
Voor het gebruik van Microsoft Social Engagement in Microsoft Dynamics CRM / 365 heeft u het volgende nodig:
Meer informatie over Microsoft Social Engagement?
Bekijk deze video of contacteer ons.
Vanuit Microsoft Dynamics CRM / 365 is het mogelijk om vragenlijsten (Voice of the Customer surveys) te creëren en te versturen naar uw klanten. Uw klanten kunnen deze vragenlijsten bekijken en beantwoorden op computer, op tablet en via mobiel. De antwoorden worden meteen opgeslagen in Microsoft Dynamics CRM / 365. Hierdoor kan u sneller en gemakkelijker nieuwe verkoopkansen ontdekken, inspelen op hiaten in uw dienstverlening en doelgerichte marketingcampagnes lanceren.
Meer informatie over de Voice of the Customer surveys?
Bekijk deze video of contacteer ons.
Lees ook: Uw klanten praten over u op de social media … maar luistert u wel?
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!