Gepubliceerd op 21/02/2017 door Yannick Noens | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Tips, tricks & how-to's
Uw klanten zijn zelfstandig en kritisch. Ze maken doorgaans eerst online hun huiswerk voor ze een product aankopen. Ze communiceren erover via sms, instant messaging en de sociale media. Ze verwachten een gepersonaliseerde service op elk moment van de dag, een gesoigneerde opvolging en een snelle afhandeling van hun vragen of klachten. Ze willen met andere woorden een ultieme en persoonlijke klantbeleving.
Let’s face it, als u niet genoeg rekening houdt met deze verwachtingen, dan is de kans groot dat u klanten misloopt of verliest. Laat het niet zover komen en grijp in.
Door bijvoorbeeld een klantenportaal (online omgeving) te creëren waar uw klanten snel relevante informatie kunnen vinden en zaken mee kunnen opvolgen. Microsoft Dynamics 365 voorziet dat u zo’n klantenportaal vrij eenvoudig kan opzetten. Aan de hand van een template creëert u een speciale omgeving waarop uw klanten kunnen inloggen en zelf informatie kunnen opzoeken (via bijvoorbeeld kennisartikelen, FAQ), de status van hun vragen (cases) kunnen bekijken, in contact kunnen komen met andere klanten (via bijvoorbeeld een communityblog) of eenvoudig kunnen communiceren met uw bedrijf.
Het is ook mogelijk om een klantenportaal volledig van nul te ontwikkelen. U werkt dan niet met een template, maar met een soort van ‘white canvas’.
Een klantenportaal via Microsoft Dynamics 365 biedt op een veilige manier toegang tot gegevens uit uw Dynamics 365-omgeving. Als uw klanten inloggen op hun persoonlijke portaal, dan zien ze enkel hun eigen klantgegevens, cases, … uit Microsoft Dynamics 365.
Doordat uw klanten via het klantenportal vaak al direct een antwoord kunnen vinden op een bepaalde vraag of probleem, moeten uw service-medewerkers minder tijd investeren in het oplossen van routine-klantvragen. Dit bespaart niet alleen kosten, maar er komt ook meer tijd vrij voor persoonlijk contact met klanten wanneer het echt nodig is.
Een Microsoft Dynamics 365 klantenportaal kan u ook integreren met Project en Field Service van Dynamics 365. Wat betreft de integratie met Project Service, kunnen uw klanten, partnerverkopers én medewerkers altijd op de hoogte blijven van actieve en afgesloten taken, de projectstatus, quotes, bestellingen, beschikbare resources, … . Hetzelfde geldt voor een integratie met Field Service: informatie over planningen, werkorders, facturen, … kan u eenvoudig delen met uw klanten.
Wenst u meer informatie? Of kunnen we u helpen bij het opzetten van een klantenportaal via Microsoft Dynamics 365?
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!