Aan de slag met klantinzichten via Dynamics 365 Customer Insights

Gepubliceerd op 18/02/2020 door | Categorie: Microsoft Dynamics 365

Uw klanten kennen en begrijpen

Klantinzichten zijn een succesfactor voor klantgericht ondernemen. “Klantgerichtheid kun je alleen bereiken als je weet wat klanten willen”, schrijft ook Harold Pol, adviseur klantbeleving in zijn boek De reis door het rijk van koning klant.

Uw klanten kennen en begrijpen zorgt voor uitstekende klantervaringen. En net die klantervaringen zorgen ervoor dat u zich onderscheidt van uw concurrenten.

U moet daarom altijd proberen te achterhalen:

  • wat vinden uw klanten belangrijk?
  • waar liggen ze ‘s nachts van wakker?
  • welke (zakelijke) uitdagingen hebben ze en hoe gaan ze daarmee om?
  • welk aankoopgedrag vertonen ze en waarom?
  • ergeren ze zich over een product of dienst en waarom?
  • hoe beleven ze de dienstverlening en communicatie van uw organisatie?

Antwoorden op deze vragen krijgt u door trendwatching, marktonderzoek en natuurlijk ook door klantgegevens te verzamelen en grondig te analyseren. Dankzij de technologische ontwikkelingen kan u enorm veel klantinformatie sprokkelen. Deze hoeveelheid klantinformatie omzetten naar bruikbare inzichten, dát is de uitdaging waarmee veel organisaties worstelen.

>> Download nu gratis e-book: Digitally transforming customer experiences (Microsoft, ENG, PDF)

Van informatie naar inzicht

Neemt u er even een papiertje bij en noteer eens alle bronnen waarvan u denkt dat deze klantgegevens bevatten. Wedden dat u er wel enkele heeft genoteerd zoals Excel, uw CRM-systeem, uw ERP-tool, files op diverse netwerklocaties, … ? Klantinformatie zit overal verspreid en dikwijls gaat het over dezelfde informatie.

Om volledig grip te krijgen op alle circulerende klantgegevens moet u eerst al deze data samenbrengen op één centrale plaats. Daarna moet u er “slimme” analyses op laten uitvoeren. Dynamics 365 Customer Insights helpt u hierbij.

💡 Wil u Microsoft Customer Insights aan het werk zien? Bekijk deze demo. In minder 30 minuten krijgt u een korte introductie tot de mogelijkheden van het customer data platform van Microsoft.

Waarom Dynamics 365 Customer Insights gebruiken?

Dynamics 365 Customer Insights doet het nodige puzzelwerk om klantgegevens en klantinteracties uit verschillende bronnen te verzamelen in één centraal dashboard. Daarna verwerkt Customer Insights deze gegevens via artificiële intelligentie tot diepgaande klantinzichten, segmenten van klantgroepen en gedetailleerde klantprofielen.

Na verwerking van de klantgegevens in Customer Insights kunnen deze ook in andere Dynamics 365-applicaties gebruikt worden om tot interssante klantinzichten te komen. Bijvoorbeeld:

Uw data binnen Dynamics 365 Customer Insights is veilig door het instellen van toegangscontroles en authenticatie via Azure Active Directory.
Binnen de applicatie kan u rollen aanmaken via de Azure portal en deze rollen toewijzen aan specifieke gebruikers om de toegangsrechten tot klantprofielen, -interacties en -inzichten te beheren.


Wilt u uw business een boost geven en aan de slag gaan met Dynamics 365 Customer Insights? Contacteer ons, wij helpen u graag verder.


Lees meer

Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot
Microsoft Dynamics 365 Copilot stelt verkopers nét die content voor die het salesproces verbetert.
Zo helpt Microsoft Dynamics 365 Copilot je marketingcampagne sneller van concept tot lancering.

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!