Best of Microsoft Dynamics 365 next release 2017

Gepubliceerd op 29/06/2017 door | Categorie: Microsoft Dynamics 365

Microsoft brengt binnenkort een nieuwe release uit van Microsoft Dynamics 365. Vorige week kregen alle Microsoft Dynamics 365-partners een preview van alle nieuwe functionaliteiten en updates, gespreid over 3 dagen. Ook wij volgden deze preview en maakten voor u een “best of” van alle nieuwigheden.

De nieuwe functionaliteiten en updates hebben we zelf nog niet in detail gezien. We baseren ons op wat Microsoft ons tijdens de preview heeft getoond.

What’s coming next: best of

Nieuwe interface

Microsoft voorziet een nieuwe gebruikersinterface (Unified User Interface) van Microsoft Dynamics 365. Door bijvoorbeeld nieuwe kleurenschema’s te gebruiken, wil Microsoft zorgen voor een betere leesbaarheid. Ook bieden ze een meer uniforme gebruikerservaring voor de verschillende interfaces (web, app, mobiel, enz.). Enkele concrete verbeteringen zijn nieuwe kleuren voor een duidelijkere weergave en een vernieuwde tijdlijn van activiteiten voor mobiel gebruik, met inline acties.

Net IT CRM blog - Dynamics 365 next release 2017 nieuwe interface

Verbeterde web interface

Uit de feedback van Dynamics 365-klanten bleek dat er binnen de huidige web interface teveel witruimte is, lange tekstvelden niet kunnen ‘gewrapt’ worden, visuele hiërarchie mist, fonts niet uniform zijn, … . Microsoft geeft hieraan gehoor en introduceert bij de volgende release een update van de bekende web interface.

In de screenshot hieronder ziet u wat er allemaal is aangepast.

Net IT CRM blog - Dynamics 365 next release 2017: verbeterde web interface

Microsoft Dynamics 365 Business Editie

Microsoft lanceert binnenkort de Business editie van Microsoft Dynamics 365. Deze nieuwe editie is gebouwd op dezelfde architectuur als de Enterprise editie, maar is vooral geschikt voor kleinere bedrijven.

Bedrijven tot 250 werknemers kunnen via de Business editie gemakkelijker instappen op Dynamics 365, via een snelle set-up, vereenvoudigde settings en gemakkelijkere customisaties.

De Business Edition bestaat uit drie apps: Financials, Sales en Marketing.

LinkedIn integratie

De bestaande ‘LinkedIn Sales Navigator’ wordt geïntegreerd met de Sales app van Microsoft Dynamics 365. Deze belangrijke integratie moet ervoor zorgen dat verkopers hun pipeline gemakkelijk kunnen uitbreiden en opvolgen.

Zo worden op het Lead– en Contact-formulier in Dynamics 365 meerdere tabs getoond, met verzamelde info vanuit LinkedIn. Bijvoorbeeld, de ‘Icebreaker tab’ toont de hoogtepunten en activiteiten van een bepaalde contactpersoon. Op de ‘Related Leads tab’ verschijnt dan weer informatie over potentiële leads die vergelijkbaar zijn met uw contactpersoon in kwestie.

Net IT CRM blog - Microsoft Dynamics 365 next release 2017: LinkedIn integratie

Ook op de Account-formulieren in Dynamics 365 zijn er zo’n tabs beschikbaar, zoals de ‘Account news tab’ met recent nieuws dat op LinkedIn is verschenen over de desbetreffende account. Of de ‘Recommended lead tab’ met informatie over aanbevolen, potentiële leads van de account.

Net IT CRM blog - Microsoft Dynamics 365 next release 2017: LinkedIn integratie tabs account

Op LinkedIn zelf ziet u of een contact of bedrijf al in Microsoft Dynamics 365 bestaat. Activiteiten binnen LinkedIn, zoals notities en meldingen, kan u loggen in Dynamics 365 als speciale LinkedIn-activiteiten.

Net IT CRM blog - Microsoft Dynamics 365 next release 2017: LinkedIn integratie LinkedIn scherm

>> Lees ook: Hoe zit het nu met Microsoft en LinkedIn?

Nieuwe mobiele versie

De mobiele versie van Microsoft Dynamics 365 is compleet vernieuwd en gebaseerd op de nieuwe interface. Deze nieuwe versie ondersteunt ‘pinch control’, ‘touch tooltops’ op grafieken, interactieve dashboards, … .

Microsoft claimt dat via deze nieuwe, mobiele versie de interface en gebruikservaring van Dynamics 365 hetzelfde moet zijn als op een PC.

Net IT CRM blog- Microsoft Dynamics 365 next release 2017: nieuwe mobiele versie

Update Customer Insights app

Customer Insights is een online SaaS-service waarmee u bedrijfs- en klantgegevens vanuit meerdere interne en externe bronnen (zoals websites, e-mail, … ) samenbrengt. Hierdoor krijgen u en uw medewerkers heel wat extra klantinzichten (360° klantbeeld).

Microsoft breidt deze service verder uit en zet hiervoor volop in op artificiële intelligentie en machine learning voor o.a. diepgaande segmentatie en voorspellende lead scoring.

Net IT CRM blog - Microsoft Dynamics 365 next release 2017: update customer insights app segmentatie

Virtuele Entiteit

Met deze nieuwe functionaliteit is het mogelijk om gegevens te visualiseren/raadplegen in Microsoft Dynamics 365, terwijl deze gegevens niet in Dynamics 365 zelf zijn opgeslagen. De data wordt uitgelezen uit externe bronnen en weergegeven als een ‘virtuele entiteit’.

Multi-select option set

Een veelgevraagde en nieuwe functionaliteit is de ‘Multi-select option set’. Een multi select veld toont in de UI een drop down menu waarmee de gebruiker meerdere waarden kan selecteren.

Net IT CRM blog - Microsoft Dynamics 365 next release 2017: multi-select option set

Wij kijken uit naar alle nieuwe features en updates van deze release. U ook?


Wenst u graag meer informatie?


Lees meer

Moderniseer je service met AI-gestuurde Dynamics 365-oplossingen: event recap
Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot
Microsoft Dynamics 365 Copilot stelt verkopers nét die content voor die het salesproces verbetert.

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!