Convergence EMEA 2015: voorstelling nieuwe innovatieve oplossingen

Gepubliceerd op 10/12/2015 door | Categorieën: CRM, Microsoft nieuws

Convergence EMEA 2015, Microsoft’s jaarlijkse hoogmis voor de Dynamics CRM Community, was opnieuw een groot succes. Er waren maar liefst meer dan 5000 Microsoft klanten en partners aanwezig waarvan een Belgische delegatie van 160 personen. Ook Net IT was uiteraard van de partij.

Convergence EMEA 2015

Dit jaar was er opnieuw veel aandacht voor de digitale transformatie waarmee we allemaal worden geconfronteerd. Het is duidelijk dat Microsoft investeert in het aanbieden van innovatieve oplossingen binnen de huidige trends van de digitale transitie, marketing automation en het mobiele werken. “Bedrijven zoeken naar technologie die hun kan helpen bij het ondersteunen van de digitale transformatie. Microsoft kan bedrijven helpen door innovatieve oplossingen te voorzien om het maximale aan productiviteit uit het personeel te halen. Dit doen we door medewerkers compleet nieuwe manieren van samenwerking aan te reiken en systemen en processen te verrijken met inzichten uit hun data,” aldus Chris Capossela, Microsoft’s chief marketing officer, op Convergence EMEA 2015.

Enkele van deze innovatieve oplossingen zijn: nieuwe mogelijkheden in Office 365, de officiële release van Microsoft Dynamics CRM 2016 en de splinternieuwe Microsoft PowerApps.

Nieuwe Office 365 mogelijkheden

De nieuwe functionaliteiten binnen Office 365 helpen bedrijven te moderniseren op het gebied van vergaderingen en spraak, beveiliging en privacy.

  • Met ‘Skype Meeting Broadcast’ hebben Office 365 klanten nu één platform voor online bellen en vergaderen, video en delen van documenten, geïntegreerd met de Office-applicaties die ze dagelijks gebruiken.
  • ‘Delve analytics’ voorziet interactieve en gepersonaliseerde dashboards waarbij de voor de gebruiker in kwestie meest interessante documenten en informatie opgeslagen in Office 365 automatisch worden getoond.
  • ‘Customer Lockbox’ geeft Office 365 klanten de volledige controle over de toegang tot hun gegevens in Office 365. Wanneer (in zeldzame gevallen) een Microsoft-engineer een actie moet uitvoeren – bijvoorbeeld het herstellen van een beschadigde mailbox – waarbij hij mogelijk toegang krijgt tot gegevens, zal de klant eerst toestemming moeten geven.
  • Terwijl verschillende Office 365 gebruikers tegelijkertijd werken aan een bepaald document opgeslagen in office 365, kunnen ze elkaars aanpassingen via ‘live editing’ onmiddellijk zien.

Microsoft Dynamics CRM 2016

Officiële release van Microsoft Dynamics CRM 2016

In eerdere nieuwsbrieven en blogs lichtten we u al een tipje van de sluier op over de nieuwe versie van Microsoft Dynamics CRM. Op Convergence EMEA 2015 kondigde Microsoft aan dat Microsoft Dynamics CRM 2016 vanaf nu officieel beschikbaar is, zowel online als on-premise.

Microsoft Dynamics CRM 2016 biedt heel wat verbeteringen op het gebied van productiviteit, mobiliteit, service en intelligentie. In deze nieuwe versie ligt de focus vooral op ‘Intelligent Customer Engagement’ waarbij interactie met de klant het meest cruciale is. Volgens Jujhar Singh, General Manager Microsoft Dynamics CRM: “Onze strategie is duidelijk: we willen bedrijven in staat stellen om klantervaringen te personaliseren – klanten aanspreken op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste content.” Met de nieuwe features binnen Dynamics CRM 2016 zullen organisaties unieke klantervaringen kunnen leveren en interacties kunnen opzoeken met klanten via verschillende kanalen.

Microsoft PowerApps

Net IT Convergence EMEA 2015 power apps

Microsoft PowerApps is een nieuwe mobiele app, momenteel enkel beschikbaar in preview. Met PowerApps kunnen gebruikers zelf verschillende apps creëren en delen met collega’s. De apps worden gemaakt d.m.v. een Office-achtige interface die templates en een ‘visual designer’ omvat voor het automatiseren van workflows. PowerApps helpt ook professionele ontwikkelaars en IT-professionals bij het creëren van mobiele en web apps en het op een veilige manier beheren en delen van organisatiegegevens. Bovendien voorziet PowerApps ingebouwde data-verbindingen met diensten zoals Office 365, Microsoft Dynamics, Microsoft Onedrive en SharePoint.

“Een digitale organisatie worden is geen kwestie van of het gaat gebeuren, maar van wanneer het zal gebeuren”


Wenst u meer info?


Lees meer

Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot
Microsoft Dynamics 365 Copilot stelt verkopers nét die content voor die het salesproces verbetert.
Zo helpt Microsoft Dynamics 365 Copilot je marketingcampagne sneller van concept tot lancering.

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!