Gepubliceerd op 26/10/2017 door Kristof D'Hoossche | Categorie: Microsoft Dynamics 365
Met Microsoft Dynamics 365 voor Customer Insights leert u uw klanten beter kennen en begrijpen op basis van hun aankoopgedrag, ervaringen, wensen en noden, ergernissen … . Hoe? Door klantinformatie en -interacties vanuit verschillende databronnen te verzamelen en hierop geavanceerde analyses uit te voeren via artificiële intelligentie en machine learning.
De ‘Customer Insights’ app gaat dus veel verder dan alleen maar het opslaan van een enorme hoeveelheid ruwe gegevens. De app biedt nieuwe inzichten via analyses van heel wat beschikbare data. Op basis van deze inzichten kan u dan gerichte acties ondernemen.
Neemt u er even een papiertje bij en noteer eens alle bronnen waarvan u denkt dat deze klantgegevens bevatten. Wedden dat u er wel enkele heeft genoteerd zoals Excel, uw CRM systeem, uw ERP tool, files op diverse netwerklocaties, … ? Kortom, klantinformatie zit overal verspreid en vaak gaat het over dezelfde informatie.
Om intelligente klantinzichten uit (big) data te halen is het noodzakelijk om de data uit diverse databronnen samen te brengen op één centrale plaats.
Customer Insights van Microsoft Dynamics 365 kan u hierbij helpen.
De app verzamelt en visualiseert klantinformatie en -interacties vanuit Microsoft en andere veelgebruikte externe databronnen in één centraal, gebruiksvriendelijk dashboard. Zo krijgt u een 360° zicht op de volledige klantreis of customer journey (d.i. het traject dat een potentiële klant aflegt voordat hij/zij een product aankoop). Op basis hiervan kan u KPI’s definiëren om uw bedrijfsresultaten te monitoren en te meten.
De app combineert en vergelijkt data uit meerdere bronnen met reeds gekende klantinformatie opgeslagen in Microsoft Dynamics 365. Vervolgens stelt de app voor om bepaalde gegevens aan elkaar te linken. Dit op basis van contextuele data en machine learning.
3. Voorspellende scoring
De app voorspelt bedrijfsresultaten op basis van specifieke score-modellen en artificiële intelligentie. Customer Insights analyseert historische klantdata (zoals service-aanvragen, gewonnen of verloren opportuniteiten) en gerelateerde interacties en creëert op basis van deze analyses voorspellende bedrijfsresultaten.
Op die manier krijgt u een antwoord op bijvoorbeeld volgende vragen:
De app voorziet diepgaande segmentatie van klantprofielen, gebaseerd op gekende en voorspellende bedrijfsresultaten en de klantreis of customer journey. Op basis van deze segmentatie kan u de juiste mensen bereiken, met de juiste boodschap, op het juiste moment.
Uw data binnen de Customer Insights app is veilig door het instellen van toegangscontroles en authenticatie via Azure Active Directory.
Binnen de app kan u rollen aanmaken via de Azure portal en deze rollen toewijzen aan specifieke gebruikers. Uw medewerkers kunnen inloggen op de app met hun eigen account. Afhankelijk van hun rol kunnen zij bepaalde klantprofielen, -interacties en inzichten al dan niet bekijken en/of beheren.
Wilt u meer informatie over de ‘Customer Insights’ app van Microsoft Dynamics 365? Of u wilt er meteen mee aan de slag gaan?
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!