Gepubliceerd op 18/07/2023 door Jelle Ongenaet | Categorieën: CRM, Customer Service, Dynamics 365 Customer Service
Productiviteit draait niet alleen om meer of sneller werken. Het draait om het focussen op wat echt belangrijk is. In een wereld vol risico’s en mogelijkheden is extreme flexibiliteit vereist. Zo brengt een hybride werkplek bijvoorbeeld meer e-mails, vergaderingen en details met zich mee.
Traditionele tools kunnen deze groeiende eisen van Sales, Marketing en Service niet bijhouden. Het resultaat? Verspilde energie, verouderde klantinformatie en slechte klantervaringen.
De teams van Sales, Marketing en Service verliezen te veel tijd aan administratieve taken zoals het updaten van het CRM-systeem.
Maak kennis met Dynamics 365 Copilot. Deze AI assistent biedt nieuwe mogelijkheden om je team optimaal te laten presteren. Met eenvoudige prompts in natuurlijke taal kunnen werknemers taken efficiënter uitvoeren, van het opstellen van gepersonaliseerde e-mails tot het beheren van CRM-data. Zo raakt klantinformatie nooit meer geïsoleerd en zal uw CRM-data nooit verouderen!
Customer service teams krijgen te maken met een steeds zwaardere werklast door het groeiende aantal interacties op alle kanalen. Hiervoor zijn nieuwe tools nodig om alle activiteit te kunnen bijhouden. Copilot in Dynamics 365 Customer Service biedt de juiste tools om de klantervaring te verbeteren.
Zo kunnen klantenservicemedewerkers sneller resources vinden, cases efficiënter afhandelen en tijdrovende taken automatiseren, waardoor er tijd vrijgemaakt wordt om contact te onderhouden met uw klanten.
Net als de Sales- en marketingafdeling kunnen klantenserviceprofessionals met deze AI assistent eenvoudiger antwoorden samenstellen voor e-mails en chats die op data gebaseerd zijn. Zo verliezen uw servicemedewerkers minder tijd aan het zoeken naar content en het opstellen van antwoorden.
Daarnaast is het ook mogelijk om intuïtieve chatbots te creëren met Copilot in Power Virtual Agents. Laat de bots routinetaken uitvoeren, veelgestelde vragen beantwoorden en gepersonaliseerde ervaringen bieden, zodat ondersteunend personeel prioriteit kan geven aan complexere gevallen.
De basismogelijkheden van de volgende generatie AI zoals creëren, samenvatten, analyseren, samenwerken en automatiseren, zijn nù al een baanbrekende ontwikkeling voor de productiviteit. In de loop van de tijd zullen de copilootfuncties zich aanpassen aan de behoeften van medewerkers, zodat ze geavanceerde taken en query’s kunnen uitvoeren. Door gebruik te maken van deze krachtige technologie, kan je jouw werknemers helpen om slimmer te werken en dagelijks een uitmuntende klantervaring te leveren.
Wil je meer weten over klantervaringen op basis van AI? Lees dan dit e-book en transformeer jouw sales, marketing en service met Dynamics 365 Copilot!
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!