Gepubliceerd op 15/01/2015 door Hans Van de Velde | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Microsoft Dynamics CRM
Meer dan een jaar geleden kondigde Microsoft de overname aan van Marketing Pilot, een volledig software pakket voor marketing teams. De applicatie werd vervolgens toegevoegd aan de Microsoft Dynamics product familie en staat nu beter bekend onder de naam Microsoft Dynamics Marketing.
Marketing Pilot was oorspronkelijk gefocust op Marketing Resource Management (MRM) waarbij het beheer van marketinghulpbronnen en het meten van het succes van campagnes centraal staat. Microsoft breidde Marketing Pilot uit met krachtige marketing automation functies zoals b.v. een uitgebreid lead scoring model en nurturing programma’s.
Microsoft Dynamics Marketing is een compleet “Integrated Marketing Management” softwarepakket. IMM verwijst naar de business strategie waarbij men de efficiëntie van marketing tracht te verhogen door de planning, de uitvoering en analyse van marketing activiteiten en campagnes in 1 systeem te combineren. Volgens onderzoeksbureau Gartner hebben bedrijven die een IMM strategie toepassen 50% meer return-on-investment (ROI) op marketing investeringen dan bedrijven zonder een geïntegreerde marketing aanpak.
Omdat Microsoft Dynamics Marketing een apart online platform is, zorgde Microsoft voor een integratie met Microsoft Dynamics CRM (zowel voor CRM online als on premise installaties). Marketing data, zoals b.v. informatie over leads, wordt via een connector uitgewisseld tussen beide systemen. De connector zorgt er voor dat de informatie snel kan worden uitgewisseld tussen de sales en marketing afdelingen. Door de integratie met Microsoft Dynamics CRM kunnen marketeers en verkopers eenvoudiger samenwerken (>> Lees ook: Over de koppeling tussen Microsoft Dynamics Marketing en Dynamics CRM).
Bekijk onderstaande video over de integratiemogelijkheden tussen Microsoft Dynamics CRM en Microsoft Dynamics Marketing (Marketing Pilot).
Volgens prognoses van Gartner groeit het belang van de Chief Marketing Officer (CMO) functie binnen een organisatie steeds verder. Om klanten zo effectief mogelijk te bereiken is een doordachte strategie nodig. Een modern IMM softwarepakket zoals Microsoft Dynamics Marketing is het middel om die strategie uit te werken en de rendabiliteit van ondernemingen te verhogen. Microsoft plant in de loop van dit jaar een update die de functionaliteit van het pakket verder uitbreidt en optimaliseert.
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!