Moderniseer je service met Microsoft Dynamics 365!

Dynamics 365 Customer Service tilt jouw klantenservice naar een hoger niveau met naadloze communicatie, slimme automatisering en AI-ondersteuning. Klantvragen worden sneller en consistenter afgehandeld via het kanaal van hun keuze. Dankzij centrale caseopvolging, geïntegreerde kennisbanken en realtime inzichten verdwijnen frustraties zoals trage reacties, gemiste SLA’s of gebrekkige interne samenwerking. Medewerkers beschikken over alle tools om efficiënt te werken en klanten voelen zich echt geholpen.

Snelle klantondersteuning

Copilot for Service levert direct relevante informatie, waardoor klanten snel geholpen worden. Dit verkort wachttijden en verhoogt de klanttevredenheid.

Betrouwbare servicekwaliteit

De AI geeft altijd dezelfde hoge kwaliteit van antwoorden, ongeacht wie de klant helpt. Dit zorgt voor betrouwbaarheid en een betere ervaring voor de klant.

Tijd- en kostenbesparing

Copilot automatiseert repetitieve taken zoals rapportages en informatie opzoeken. Dit bespaart tijd en laat medewerkers zich focussen op de klant.

Dynamics Day 2025 – Futureproof in one morning with Dynamics, Data & AI.

Dit jaar bundelen alle Alistar-labels hun krachten voor Dynamics Day. Ontdek hoe ERP, CRM, AI en Copilots je productiviteit verhogen en strategische beslissingen versnellen. Krijg exclusief inzicht in de nieuwste innovaties van Microsoft en hoe GlueCom productiebedrijven transformeert met Business Central.

De 6 obstakels voor een efficiënte serviceorganisatie 

We werken voor tal van service-organisaties en uiteindelijk komt het altijd neer op dezelfde uitdagingen en groeipijnen. Als je deze 6 obstakels uit de weg ruimt zal je service-afdeling bloeien!

Trots op onze Dynamics 365 Customer Service-klanten

Altijd verbonden, altijd productief!

Met Dynamics 365 blijf je efficiënt werken, ongeacht het apparaat of je locatie. De integratie met Microsoft Teams maakt het eenvoudig om samen te werken, informatie te delen en direct vergaderingen te starten zonder onderbreking

Je hebt altijd toegang tot klantcases en tools, of je nu werkt op een desktop, tablet of smartphone. Deze bereikbaarheid verhoogt zowel je productiviteit als de kwaliteit van je dienstverlening.

Met Dynamics 365 ondersteun je klanten overal en altijd, zonder in te leveren op snelheid of kwaliteit.

[Webinar] Customer Service & Generatieve AI

Leer hoe AI-gestuurde automatiseringcontextbewuste workflows en datagedreven inzichten je helpen om een proactieve klantenservice te bieden. Onze expert toont in een korte demo hoe je klantinteracties personaliseert en servicemedewerkers ondersteunt met slimme tools. Transformeer je klantenservice met generatieve AI in Dynamics 365!

Dynamics 365 Customer Service: features en mogelijkheden 

Van klantcases tot AI-Copilot: deze krachtige servicefuncties maken je team slimmer en klantgerichter!

✅ Cases

Beheer en volg klantproblemen via cases. Elke case bevat alle relevante informatie en doorloopt statussen van ‘nieuw’ tot ‘opgelost’. Alle interacties worden gelogd voor een volledig klantbeeld.

✅ Kennisbank

Centraliseer en deel kennis via een interne bibliotheek. Medewerkers raadplegen snel artikelen om consistente, kwalitatieve antwoorden te geven aan klanten.

✅ Omnichannel

Ondersteun klanten via hun voorkeurskanaal zoals chat, e-mail, telefoon of social media. Alle communicatie stroomt samen in één interface voor de agent.

✅ Gespreksbeheer

Gebruik slimme wachtrijen, routering en prioritering om gesprekken efficiënt af te handelen en toe te wijzen aan de juiste medewerkers.

✅ Dienstverlening

Stel SLA’s in voor reactietijden en oplossingstijden. Monitor prestaties om afspraken met klanten na te komen en servicekwaliteit te waarborgen.

✅ Inzichten

Gebruik dashboards en rapportages voor inzicht in prestaties, klanttevredenheid en operationele KPI’s. Ondersteunt datagedreven optimalisatie.

✅ Self-service

Bied klanten een selfserviceportaal waar ze zelf serviceaanvragen kunnen indienen, afspraken maken en kennisartikelen raadplegen.

✅ Productiviteitstools

Gebruik het productiviteitsvenster, e-mailsjablonen en tijdlijnen om efficiënt te werken. Krijg snel overzicht van gesprekken en relevante acties.

✅ Realtimedashboards

Volg live prestaties van agents, kanalen en wachtrijen met realtimedashboards in Omnichannel. Blijf proactief in je service.

✅ Werkruimtes

Gebruik aangepaste omgevingen zoals de Customer Service Workspace voor agents, het beheercentrum voor admins en vereenvoudigde UI’s voor teamleden.

✅ IVR-systemen

Koppel eenvoudig een extern IVR-systeem aan het spraakkanaal en stuur gesprekken contextueel door, inclusief relevante klantinformatie via SIP UUI-headers.

✅ Escalatiebeheer

Beheer escalaties effectief met vooraf ingestelde regels, notificaties en workflows voor urgente of complexe klantvragen.


Generatieve AI is standaard in Dynamics 365 Customer Service!

Van slimme planning tot efficiënte werkopdrachten en vlotte samenwerking: ontdek hoe Artificiële Intelligentie je serviceteams sneller, slimmer en sterker maakt!

[E-book] AI-gedreven Service Excellence: van contactcenter tot buitendienst

Ontdek hoe je met AI en automatisering je serviceprocessen stroomlijnt, je team slimmer laat werken en klanttevredenheid verhoogt. Laat je inspireren door praktijkvoorbeelden van o.a. Microsoft, G&J Pepsi en Dyno-Rod en zet de stap naar efficiënte, toekomstgerichte service.

Ontdek de kracht van Dynamics 365 voor een buitengewone klantenservice

Ontsluit het volledige potentieel van uw klantenservice met de geïntegreerde Dynamics 365-suite. Elk onderdeel van deze suite, van Customer Service en Contact Center tot Field Service, is ontworpen om naadloze, efficiënte en persoonlijke klantinteracties te bevorderen. Ontdek hoe deze krachtige tools samenwerken om uw service naar een hoger niveau te tillen.

Microsoft Dynamics 365 Field Service afbeelding Twitter
Dynamics 365 Field Service

Beheer en optimaliseer buitendienstactiviteiten met slimme planning, mobiele tools en IoT-integratie. Lever proactieve service en verhoog klanttevredenheid op locatie.

Banner Contacteer Service Desk voor CRM en Dynamics 365
Dynamics 365 Contact Center

Een moderne, AI-gedreven contactcenteroplossing die gesprekken analyseert en real-time inzichten biedt. Verbeter elke interactie met meer context, snelheid en intelligentie.

Microsoft 365 Copilot for Service

Beheer en verbeter klantenserviceprocessen met AI-antwoorden, automatisering en kennisbanken. Lever consistente service en verhoog klanttevredenheid op elk kanaal.

Service op een hoger niveau? Laat je inspireren door deze 3 video’s

Toekomstgerichte service? in een paar minuten zie je hoe je voorop blijft lopen!

Ons team staat voor je klaar!

Als Microsoft Certified partner en met een team van service-experts bekijken we graag hoe je de best mogelijke ervaring kan bieden aan je service medewerkers en klanten.

Emma Verfaillie
Dynamics 365 specialist
📞 +32 (0)9 361 82 33