Gepubliceerd op 16/02/2021 door Kristof D'Hoossche | Categorie: Microsoft Dynamics 365
In dit blogartikel geven we de highlights van de eerste release van 2021 voor Microsoft Dynamics 365 en Power Platform. Tussen april en september zullen opnieuw heel wat nieuwe en verbeterde features worden uitgerold.
In Dynamics 365 Sales zijn er nieuwe functionaliteiten waarbij vooral wordt gefocust op meer automatisatie van salesprocessen en -taken, een betere mobiele ervaring voor verkopers onderweg en datagestuurde inzichten om gerichter deals te kunnen sluiten.
Hieronder ziet u een screenshot van de nieuwe “Deal manager”, dat is de gepersonaliseerde werkruimte met nieuwe datafilters om de beste opportuniteiten te ontdekken en meteen actie te ondernemen.
>> Lees meer over de nieuwste features voor Dynamics 365 Sales
Voor Dynamics 365 Marketing is deze release vooral gericht op meer personalisatie om klanten aan te trekken, op meer kanalen om klanten te bereiken met de juiste boodschap en op het krijgen van correcte inzichten om marketingdoelen te behalen.
Zo kan u met de verbeterde “dynamische content editor” snel gepersonaliseerde berichten maken.
Een andere mooie update zijn “AI-gegeneerde segmenten” op basis van bepaalde kenmerken in Customer Insights, waardoor u veel beter zal kunnen bepalen wie welke boodschappen moet ontvangen. Daarnaast zal het na de release ook mogelijk zijn om pushmeldingen te versturen, gepersonaliseerd met afbeeldingen, video en geluid.
Hieronder ziet u het nieuwe analyse dashboard met statistieken, weergaven en inzichten m.b.t. enkele of meerdere customer journeys.
>> Lees ook: Microsoft Ignite 2021 – wat u moet onthouden
Een zeer belangrijke update in Dynamics 365 Customer Service is dat AI-modellen en regels gecombineerd worden om service-aanvragen die binnenkomen vanuit alle kanalen (cases, entiteiten, chat, digitale en spraakberichten) toe te wijzen aan de meeste geschikte agent. Dit o.a. op basis van de skills van de agent en prioriteit. Met deze intelligente routing kan er veel efficiënter gewerkt worden doordat constante wachtrijbewaking en handmatige werkverdeling overbodig worden.
Daarnaast streeft Microsoft ernaar om van Dynamics 365 Customer Service een moderne alles-in-één klantenservice-oplossing te maken. Tijdens de 2021 Release Wave 1 komt o.a. de Omnichannel Voice algemeen beschikbaar. Dit is een end-to-end oplossing die alle klantinteracties via alle kanalen samenbrengt. Ongeacht op welk kanaal het gesprek met de klant plaatsvindt, de klantenservicemedewerker heeft altijd zicht op de volledige context en historiek van de klant. Onderstaande video legt uit hoe het werkt.
Voor de Microsoft Power Apps zijn er opnieuw enkele features die een betere zoekervaring mogelijk maken. Met de nieuwe functionaliteit “Quick actions” kan u terwijl u een zoekopdracht ingeeft, bepaalde acties (bellen, toewijzen, delen) uitvoeren zonder te moeten navigeren naar het specifieke record.
In het voorbeeld hieronder ziet u hoe u een account kan toewijzen aan uzelf of een collega zonder dat u de zoekopdracht moet verlaten en moet navigeren naar het record.
Ook zijn er voor de Microsoft Power Apps heel wat mobiele verbeteringen, zoals geoptimaliseerde lijstweergaven. Een lijstweergave sorteren wordt gemakkelijker doordat de sorteerknoppen nu bovenaan de lijst staan. U kan ook op een rij naar links vegen om sneller acties uit te voeren.
In Microsoft Power Automate helpt de nieuwe “Process Advisor”-feature om knelpunten in uw bestaande werkstromen te ontdekken en identificeert het tijdrovende processen die het meest geschikt zijn voor automatisering.
Sinds maandag 1 februari 2021 kan u al een aantal “early release features” uitproberen in uw omgeving.
Herbekijk on demand het Microsoft Business Applications Launch Event van dinsdag 6 april 2021: https://msft.it/6014VX19K
U krijgt meer uitleg van Microsoft’s leidinggevenden, waaronder James Phillips, Microsoft’s President Digital Transformation Platform, over de
nieuwe features die eraan komen voor Dynamics 365 en Power Platform. Laat u ondertussen ook inspireren door verhalen van bedrijven wereldwijd over hoe zij Microsoft Business Applications gebruiken om succes te stimuleren.
Wilt u de volledige releaseplannen bekijken, dan kan dit via onderstaande links:
>> Dynamics 365 – 2021 Release Wave 1 (PDF)
>> Power Platform – 2021 Release Wave 1 (PDF)
>> Dynamics 365 – 2021 Release Wave 1 (online)
>> Power Platform – 2021 Release Wave 1 (online)
Bronnen voor dit blogartikel:
>> https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2021/01/27/2021-release-wave-1-plans-for-dynamics-365-and-power-platform-now-available/
>> https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2021/04/06/microsoft-power-platform-and-dynamics-365-2021-release-launches-with-hundreds-of-new-capabilities/
Net IT begeleidt Dynamics 365 klanten om elke upgrade vlot te laten verlopen. Wil u gebruik maken van Net IT's upgrade monitoring services?
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!