Beheer uw e-mailmarketing met ClickDimensions

Gepubliceerd op 20/11/2015 door | Categorieën: ClickDimensions, Marketing, Marketing automation, Microsoft Dynamics 365

Met ClickDimensions e-mailmarketing kan u gemakkelijk en snel e-mails opmaken en verzenden naar uw potentiële en bestaande klanten. Voorbeelden van e-mailmarketing zijn nieuwsbrieven, e-mails met commerciële aanbiedingen, prospectie e-mails … . Het zijn e-mails waarmee u uw klanten direct aanspreekt en triggert om actie te ondernemen.

ClickDimensions stacked

Kernvoordelen van ClickDimensions e-mailmarketing

  • ClickDimensions is volledig geïntegreerd in Microsoft Dynamics 365 waardoor u uw e-mail kan personaliseren met gegevens uit uw CRM database.
  • U bepaalt zelf op welke manier u uw e-mail wenst op te maken. ClickDimensions biedt 4 mogelijkheden waaruit u kan kiezen. Wilt u een e-mail creëren via html, of gebruikt u liever vooraf gemaakte templates?
  • U kan uw e-mail versturen naar individuele personen of naar marketinglijsten uit uw CRM database en u kan ze ook versturen op basis van een eenvoudig in te richten workflow.
  • Elke interactie via uw e-mail komt binnen in Microsoft Dynamics 365 en kan een workflow triggeren.
  • Dankzij de rapporteringsmogelijkheden binnen ClickDimensions kan u de belangrijkste statistieken bijhouden om na te gaan hoe succesvol uw e-mailmarketing campagne is.

Hoe kan ik een e-mail versturen met ClickDimensions?

1) Creëer een ‘Email template

U start met het maken van een ‘Email template‘.

STAP 1: Ga naar Microsoft Dynamics 365. Klik op ‘Marketing‘ => ‘Email templates

STAP 2: Klik op ‘New‘ om een nieuwe e-mailtemplate aan te maken en vul de naam, het onderwerp en het type e-mail (zie verder) in.

2) Kies zelf hoe u uw e-mail wilt opmaken

Zodra er een nieuwe e-mailtemplate is opgemaakt, kan u starten met het creëren van uw e-mail. ClickDimensions e-mailmarketing biedt u de keuze uit 4 mogelijke manieren.

Email marketing met ClickDimensions_Editor type
  • Met de ingebouwde Drag-and-drop editor kan u kiezen uit verschillende lay-outs en deze zelf verder opbouwen door verschillende blokken content (‘only text‘, ‘only image‘, ‘text and image‘) te verslepen (drag-and-drop) binnen de door u gekozen lay-out.
  • Met de Block editor kan u kiezen tussen vooraf gemaakte templates en uw e-mail verder opmaken via een What You See is What You Get Editor.
  • De Freestyle editor is een meer geavanceerde opmaak en vereist kennis van html. U kan hierbij de html-code van een bestaande e-mailtemplate uploaden en verder bewerken binnen ClickDimensions met een WYSIWYG Editor.
  • Als u opteert voor de Custom html editor, ontwerpt u uw eigen template met html zonder een WYSIWYG Editor.

TIP!
Alvorens uw e-mail te verzenden, kan u via de handige functionaliteit ‘Inbox preview‘ testen hoe uw e-mail eruit zal zien binnen de verschillende e-mail clients, zoals Outlook, iPhone, iPad, Android, Gmail … .

TIP!
Als u dezelfde e-mailtemplate wilt hergebruiken voor een andere campagne, dan kan u dit eenvoudig doen via de ‘Clone’-funtie van ClickDimensions. Als u op de ‘Clone’-knop drukt, dan verschijnt er een nieuw venster met een kopie van de originele e-mailtemplate. U kan vervolgens het subject, de tekst en de afbeeldingen naar wens aanpassen. U bespaart zo veel tijd doordat u niet telkens een e-mailtemplate volledig vanaf nul moet creëren.

3) Verzend uw e-mail via ‘Email Sends

Zodra uw e-mail is opgemaakt, kan u uw e-mail verzenden via de functionaliteit ‘Email Sends‘.

STAP 1: Ga naar Microsoft Dynamics 365. Klik op ‘Marketing‘ => ‘Email Sends

STAP 2: Klik op ‘New‘ om een nieuw record ‘Email Send‘ te creëren en geef aan uit welke naam u de e-mail wenst te versturen, op welk moment en naar wie. Zoals we al eerder schreven is het met ClickDimensions mogelijk om e-mailberichten naar individuele personen of marketinglijsten te versturen, en ook op basis van een eenvoudig in te richten CRM workflow.

Email marketing met ClickDimensions_Email Send NEW

TIP!
Alvorens uw e-mail definitief te versturen, kan u eerst een ‘Test Email‘ verzenden naar uzelf of één van uw collega’s.

4) Bekijk de belangrijkste statistieken dankzij de rapporteringsmogelijkheden van ClickDimensions

Doordat u met e-mailmarketing u uw klanten of prospecten direct aanspreekt, kan het een heel effectieve manier zijn om nieuwe leads te genereren. Maar u weet pas hoe succesvol een e-mailcampagne is als u deze op de juiste manier meet. Met de rapporteringsmogelijkheden van ClickDimensions kan u snel de belangrijkste resultaten raadplegen: naar wie is uw e-mail verstuurd, wie heeft uw e-mail geopend, wat is de open/bounce/click rate, … ?

Emailmarketing met ClickDimensions_Statistieken

Via bijvoorbeeld de ‘Click Heat Map’ ziet u op welke links van uw verzonden e-mail werd geklikt en het percentage van het totaal aantal klikken van een specifieke link. Zo ziet u in één oogopslag welke van uw klanten of prospecten interesse hebben in (welke van) uw producten of diensten.

> Lees ook dit blogartikel: Gebruikt u al A/B testing voor uw e-mailmarketing?


Wil u zelf graag ClickDimensions gebruiken voor uw e-mailmarketing?


Lees meer

Zes obstakels voor een efficiënte en klantgerichte service-afdeling
Moderniseer je service met AI-gestuurde Dynamics 365-oplossingen: event recap
Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!