Gepubliceerd op 20/11/2015 door Yannick Noens | Categorieën: ClickDimensions, Marketing, Marketing automation, Microsoft Dynamics 365
Met ClickDimensions e-mailmarketing kan u gemakkelijk en snel e-mails opmaken en verzenden naar uw potentiële en bestaande klanten. Voorbeelden van e-mailmarketing zijn nieuwsbrieven, e-mails met commerciële aanbiedingen, prospectie e-mails … . Het zijn e-mails waarmee u uw klanten direct aanspreekt en triggert om actie te ondernemen.
U start met het maken van een ‘Email template‘.
STAP 1: Ga naar Microsoft Dynamics 365. Klik op ‘Marketing‘ => ‘Email templates‘
STAP 2: Klik op ‘New‘ om een nieuwe e-mailtemplate aan te maken en vul de naam, het onderwerp en het type e-mail (zie verder) in.
Zodra er een nieuwe e-mailtemplate is opgemaakt, kan u starten met het creëren van uw e-mail. ClickDimensions e-mailmarketing biedt u de keuze uit 4 mogelijke manieren.
TIP!
Alvorens uw e-mail te verzenden, kan u via de handige functionaliteit ‘Inbox preview‘ testen hoe uw e-mail eruit zal zien binnen de verschillende e-mail clients, zoals Outlook, iPhone, iPad, Android, Gmail … .
TIP!
Als u dezelfde e-mailtemplate wilt hergebruiken voor een andere campagne, dan kan u dit eenvoudig doen via de ‘Clone’-funtie van ClickDimensions. Als u op de ‘Clone’-knop drukt, dan verschijnt er een nieuw venster met een kopie van de originele e-mailtemplate. U kan vervolgens het subject, de tekst en de afbeeldingen naar wens aanpassen. U bespaart zo veel tijd doordat u niet telkens een e-mailtemplate volledig vanaf nul moet creëren.
Zodra uw e-mail is opgemaakt, kan u uw e-mail verzenden via de functionaliteit ‘Email Sends‘.
STAP 1: Ga naar Microsoft Dynamics 365. Klik op ‘Marketing‘ => ‘Email Sends‘
STAP 2: Klik op ‘New‘ om een nieuw record ‘Email Send‘ te creëren en geef aan uit welke naam u de e-mail wenst te versturen, op welk moment en naar wie. Zoals we al eerder schreven is het met ClickDimensions mogelijk om e-mailberichten naar individuele personen of marketinglijsten te versturen, en ook op basis van een eenvoudig in te richten CRM workflow.
TIP!
Alvorens uw e-mail definitief te versturen, kan u eerst een ‘Test Email‘ verzenden naar uzelf of één van uw collega’s.
Doordat u met e-mailmarketing u uw klanten of prospecten direct aanspreekt, kan het een heel effectieve manier zijn om nieuwe leads te genereren. Maar u weet pas hoe succesvol een e-mailcampagne is als u deze op de juiste manier meet. Met de rapporteringsmogelijkheden van ClickDimensions kan u snel de belangrijkste resultaten raadplegen: naar wie is uw e-mail verstuurd, wie heeft uw e-mail geopend, wat is de open/bounce/click rate, … ?
Via bijvoorbeeld de ‘Click Heat Map’ ziet u op welke links van uw verzonden e-mail werd geklikt en het percentage van het totaal aantal klikken van een specifieke link. Zo ziet u in één oogopslag welke van uw klanten of prospecten interesse hebben in (welke van) uw producten of diensten.
> Lees ook dit blogartikel: Gebruikt u al A/B testing voor uw e-mailmarketing?
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!