Gepubliceerd op 07/03/2017 door Hans Van de Velde | Categorie: Tips, tricks & how-to's
Als marketeer besteedt u altijd veel werk aan dé perfecte e-mail. U zorgt ervoor dat de inhoud en vormgeving van uw e-mail volledig goed zit. Hoe frustrerend is het dan niet dat u – na het verzenden van uw e-mail – ziet dat redelijk wat e-mails niet konden worden geleverd in de inbox van uw ontvangers (hoge bounce rate)?
Eén van de belangrijkste stappen voor een lage bounce rate is het continu onderhouden van uw marketinglijsten. Als u na elke e-mailing uw marketinglijsten opkuist a.d.h.v. alle niet-afgeleverde e-mails (bounces), dan bent u al goed op weg naar een propere mailinglijst.
Een hard bounce is het gevolg van een ongeldig of niet bestaand e-mailadres. Een hard bounce moet u onmiddellijk aanpassen of verwijderen uit de marketinglijst. Probeer eerst te achterhalen waarom het e-mail adres niet correct is.
Controleer bijvoorbeeld:
Als u het e-mailadres niet kan corrigeren, dan moet u dit e-mailadres zeker verwijderen uit uw marketinglijst. Op die manier kan het niet langer uw statistieken (open ratio, click ratio, …) negatief beïnvloeden.
Een soft bounce is het resultaat van een tijdelijk probleem met een geldig e-mailadres, bijvoorbeeld een volle inbox of een probleem met de server van de ontvanger.
Hieraan kan u zelf weinig doen. Waarschijnlijk zal dit probleem zich bij een volgende e-mail niet opnieuw voordoen. Als u merkt dat dezelfde soft bounces na 3 à 4 keer toch blijven voorkomen, dan verwijdert u het beste het e-mailadres definitief uit uw marketinglijst.
Een soft bounce kan ook voorkomen wanneer bepaalde content uit uw e-mail niet door de spam filter van de ontvanger geraakt. Het is ook mogelijk dat de server van de ontvanger een bepaald beleid volgt waaraan uw e-mail niet tegemoet komt.
Er zijn een aantal zaken waarop u kan letten zodat uw e-mail niet in de spam filter terechtkomt.
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!