Gepubliceerd op 19/05/2020 door Kristof D'Hoossche | Categorieën: Field Service Automation, Microsoft Dynamics 365
Met Dynamics 365 Field Service verleent u een excellente on-site klantenservice. Werktijden optimaliseren, snellere service, kosten verminderen, de juiste medewerkers met de juiste skills inplannen en zo de verwachtingen van klanten overtreffen, dit alles realiseert u gemakkelijker met deze specifieke app voor Field Service Management.
Het is de perfecte tool voor moderne (technische) dienstverlenende bedrijven waarbij de focus vooral ligt op installaties, herstellingen en preventief onderhoud bij klanten. Ook in de gezondheidszorg wordt Dynamics 365 Field Service gebruikt om bijvoorbeeld gezondheidsmedewerkers efficiënt in te plannen voor thuiszorg.
Met Dynamics 365 Field Service plant u werk manueel, gedeeltelijk automatisch of volledig automatisch. Een gebruiksvriendelijk planbord en interactieve kaart helpen u bij het toewijzen van de meest geschikte technici op basis van locatie, beschikbaarheid, skills, prioriteit, enz. Zo stuurt u de juiste technicus op het juiste moment op pad.
Doordat alle apps van Microsoft Dynamics 365 met elkaar zijn verbonden, heeft ook Dynamics 365 Field Service toegang tot alle klantgegevens opgeslagen in Dynamics 365. Hierdoor maakt u zeer snel werkorders aan met daarin de juiste informatie en werkinstructies waarmee uw technici meteen aan de slag kunnen gaan. Voltooide werkorders worden vervolgens automatisch omgezet in facturen. Uw administratie moet dus niet wachten tot de technici hun werkorders op kantoor binnenbrengen om de facturen op te maken.
Wanneer technici een werkorder voltooien, dan worden de servicegeschiedenis en voorraden automatisch bijgewerkt. Zo kan u voorraden op al uw locaties real time beheren en bijhouden. U weet perfect waar het materiaal zich bevindt: magazijnen, depots en vrachtwagens. Resultaat = een actuele inventaris en betere prognoses.
Met behulp van IoT-sensoren houdt uw organisatie verbonden apparaten bij klanten voortdurend in de gaten. Bij defecten krijgt u een melding en ziet u problemen nog voordat uw klanten er weet van hebben. U kan vervolgens het probleem vanop afstand oplossen of een technieker sturen als het echt nodig is. Dit biedt heel wat voordelen zoals uitval reduceren, problemen sneller aanpakken en onderhoudskosten verlagen. Voorspelbare service wordt ook enorm geapprecieerd door klanten en zorgt er dus voor dat zij meer vertrouwen hebben in uw bedrijf.
💡 Lees ook: Field Services on speed met IoT (Internet of Things)
💡 Download gratis e-book: 5 ways to know you are ready for Connected Field Service (Microsoft, PDF, ENG)
In onderstaande video ziet u een overzicht van de mogelijkheden van Dynamics 365 Field Service.
Dynamics 365 Field Service is een mobiele app gebouwd op het Power Platform van Microsoft. Daarnaast bestaat er ook Field Service Mobile, de “oudere” mobiele app om veldtechnici toegang te geven tot D365 Field Service-informatie. Op deze pagina ziet u een vergelijkende tabel: https://docs.microsoft.com/en-us/dynamics365/field-service/mobile-2020-power-platform
Belangrijke! Field Service Mobile blijft beschikbaar tot juni 2022. De ontwikkeling van mobiele features in de Field Service (Dynamics 365) app gaat door tot 2021, en de mogelijkheden zullen steeds meer vergelijkbaar worden met Field Service Mobile.
Wilt u graag meer informatie of wilt u bespreken hoe u Dynamics 365 Field Service kan toepassen binnen uw organisatie?
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!