Gepubliceerd op 15/03/2017 door Jan Hofman | Categorie: Microsoft Dynamics 365
Maandag startte eXtreme 365, dé jaarlijkse en grootste conferentie voor de Microsoft Dynamics 365 community. Lissabon is voor 3 dagen onze verblijfplaats, samen met meer dan 500 andere Dynamics 365 partners.
Tijdens een belangrijke keynote van gisteren lichtte Param Kahlon, General Manager van Microsoft Dynamics 365, toe wat de roadmap voor Microsoft Dynamics 365 is in 2017.
Hij vertelde dat er gefocust wordt op 5 grote peilers:
Microsoft neemt de gebruikersinterface van Microsoft Dynamics 365 onder handen. Hiermee willen ze de leesbaarheid gevoelig verbeteren en een meer uniforme gebruikservaring bieden voor de verschillende interfaces (web, app, mobiel, enz.). Zo pakken ze het kleurenschema aan zodat alles duidelijker wordt weergegeven. Verder maken ze het mogelijk om bepaalde stijlen op velden binnen Dynamics 365 toe te passen.
Microsoft blijft verder inzetten op de integratie van Microsoft Dynamics 365 met Azure en Cortana Machine Learning. In de fall release zijn er al belangrijke features (relatie-inzichten, sentiment-analyse, productaanbevelingen, …) uitgebracht en aan die weg wordt verder getimmerd.
Microsoft zorgt voor een aantal technische features in de Azure cloud, om nog meer te kunnen doen met de data van Microsoft Dynamics 365.
Via de Azure Data Factory is het mogelijk om on-premise en cloud databronnen aan te spreken en te gebruiken. Later zal het mogelijk zijn om duplicate data uit verschillende bronnen te detecteren a.d.h.v. samengevoegde algoritmen. Er worden ook verschillende connectoren opgezet om eenvoudig data uit te wisselen met andere services of om migraties te vereenvoudigen. Zo is er al een connector voor Exchange en Salesforce in ontwikkeling.
Om de drempel te verlagen om met Machine Learning aan de slag gaan, voorziet Microsoft verschillende voorgedefinieerde modellen. Er is zelfs sprake van een ‘modellen’-studio waar personen met verschillende skills zelf modellen zullen kunnen bouwen.
De bestaande LinkedIn Sales Navigator wordt verder uitgebouwd. Microsoft bouwt contextuele widgets in Microsoft Dynamics 365. Dit wil zeggen dat CRM data gesynchroniseerd wordt met informatie van leads en/of contacten uit de Sales Navigator. Dit moet ervoor zorgen dat u binnen Microsoft Dynamics 365 een holistisch overzicht krijgt van de activiteiten van uw leads en contacten en hen zo beter kan bedienen.
De Business Edition, de editie van Microsoft Dynamics 365 voor kleinere bedrijven, komt eraan. Met deze editie kunnen kleinere bedrijven via een vereenvoudigde set-up sneller aan de slag met Dynamics 365 binnen hun organisatie.
De Business Edition bestaat uit drie apps: Financials, Sales en Marketing.
De Sales app is een vereenvoudigde versie van de bestaande Sales Enterprise app. De focus ligt vooral op Accounts, Contacts, Leads, Opportunities, … . Zaken zoals Goals zijn niet in de Business Edition aanwezig.
De Marketing app is volledig nieuw en laat toe om commerciële e-mailings uit te sturen. Er worden standaard e-mailtemplates voorzien. Ook alle statistieken zoals bounces, clicks, opens enz. worden standaard binnen de Marketing app opgenomen. Daarnaast is er een volledige event module beschikbaar, met ondersteuning voor webinars.
De Financials app zal waarschijnlijk pas later beschikbaar komen.
Ten slotte had Param Kahlon het over de vijfde peiler: Microsoft Dynamics 365 als een uitbreidbaar en schaalbaar platform. Hij haalde de volgende nieuwigheden aan:
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!