Gepubliceerd op 19/06/2018 door Steve Lefevere | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Service, Tips, tricks & how-to's
Met kennisbeheer of Knowledge Management kan u zorgen voor een betere klantenservice. Via een uitgebreide database van kennisartikelen over producten, oplossingen van veelvoorkomende problemen, antwoorden op FAQ’s enz. verhoogt u enerzijds de productiviteit van uw medewerkers. Anderzijds maakt u uw klanten blij doordat u hen toegang geeft tot relevante informatie m.b.t. hun vraag of probleem.
Al in 2014 publiceerde Gartner een rapport over de impact van kennisbeheer op customer service. Daarin staat dat dankzij kennisbeheer:
Ook in andere onderzoeken en artikels over kennisbeheer en uit feedback van klanten, merken we dat steeds dezelfde voordelen terugkeren:
Ook in Microsoft Dynamics 365 is kennisbeheer mogelijk, meer specifiek in de Customer Service-hub van de Customer Service app.
In de afbeelding hieronder ziet u het standaardproces voor het creëren en beheren van kennisartikelen in de Customer Service-hub.
In de Customer Service-hub kan u dus kennisartikelen schrijven over klantvragen, productsuggesties, problemen enz. en deze verfraaien met afbeeldingen en video’s.
Tip!! Gebruik zeker de rich-text editor met algemene tekstverwerkingsfuncties, zoals ‘geavanceerd opmaken’, ‘zoeken en vervangen’ en ‘afbeeldingen toevoegen’.
Om er zeker van te zijn dat de inhoud van een kennisartikel klopt, kan u dit artikel markeren voor controle of direct toewijzen aan een specifieke persoon.
Deze persoon kan vervolgens het artikel goed- of afkeuren en zijn/haar feedback geven.
Op basis van de feedback die u ontvangt, kan u het specifieke kennisartikel bijwerken. Zo zorgt u ervoor dat elk artikel altijd up-to-date en accuraat is.
U kan een kennisartikel in verschillende talen bijhouden en updaten. Dit is zeker handig als uw bedrijf actief is in verschillende regio’s of landen.
Als het artikel af is, kan u dit publiceren en toegankelijk maken voor uw collega’s en klanten (via een portaal). U kan het artikel onmiddellijk publiceren of plannen voor een later tijdstip.
Op dashboards (voor auteurs en kennismanagers) kan u de status van kennisartikelen bekijken en ook enkele analyses, zoals het aantal views, feedback en ratings van klanten en een lijst van cases waarvoor het artikel is gebruikt.
Als u kennisbeheer effectief inzet en gebruikt voor uw klantenservice, dan kan u het verschil maken en zorgen voor een geweldige klantenservice. Wie wil er nu niet geholpen worden door goed geïnformeerde klantenservice-medewerkers en een uitgebreide, gemakkelijk toegankelijke databank van relevante kennisartikels?
Met Microsoft Dynamics 365 kan u ook kennisartikelen schrijven, bewerken, publiceren en vertalen.
Wilt u graag meer informatie over kennisbeheer en hoe dit kan doen met Microsoft Dynamics 365?
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!