Gepubliceerd op 11/01/2018 door Steve Lefevere | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Service
De Customer Service-hub is een toepassing binnen de Customer Service app van Microsoft Dynamics 365. Vroeger sprak men over de ‘Interactive Service-hub’, maar met de release van de laatste versie van Dynamics 365 (versie 9.0) is deze omgedoopt tot dé Customer Service-hub. De toepassing is beschikbaar voor gebruik op zowel een desktopbrowser als een mobiel apparaat.
In dit blogartikel hebben we het over enkele mooie functionaliteiten van de klantenservice-hub. Functionaliteiten die u kunnen helpen bij het verbeteren van uw klantenservice.
De efficiëntie van klantenservicemedewerkers verhogen
De Customer Service-hub is ontworpen op basis van de nieuwe Unified Interface van Microsoft Dynamics 365 waarbij gebruik wordt gemaakt van responsive webontwerpprincipes om een optimale kijk- en interactie-ervaring te bieden, aangepast aan elk schermgrootte of apparaat.
De moderne, visuele interface van de Customer Service-hub verzamelt alle essentiële gegevens op één locatie. Via de eenvoudige en overzichtelijke navigatiebalk vindt u snel informatie terug en kan u hierdoor een persoonlijkere en efficiëntere ondersteuning bieden aan uw klanten.
>> Leestip: Microsoft Dynamics 365 update: opgefriste gebruikersinterface, Unified Interface & klantenservice-hub
Sneller inspelen op klantcases met toegang tot volledige case- en klantgegevens
Vragen, problemen, aanvragen van klanten kan u in de Customer Service-hub gemakkelijk en efficiënt opslaan en beheren via de specifieke intuïtieve aanvraagformulieren. U kan hiermee alle belangrijke en nuttige informatie voor een bepaalde case verzamelen en bekijken op één plaats: gegevens van klanten, interacties en ondernomen acties, feedback, gerelateerde notities, tijdlijn, SLA’s … .
In onderstaande video ‘Expertly Manage your cases in the Customer Service-hub’ ontdekt u er meer over.
Dubbel werk vermijden door kennis te delen en samen te werken
In de Customer Service-hub kan u kennisartikelen schrijven, bewerken, publiceren en vertalen. U kan er kennisartikelen publiceren over bijvoorbeeld:
Via de specifieke rich text-editor kan u uw kennisartikelen mooi opmaken en verfraaien met afbeeldingen en video’s. Bovendien helpt Dynamics 365 u met de vertaling van uw kennisartikelen zonder dat u meerdere kopieën van eenzelfde artikel moet onderhouden.
Op de hoogte blijven via aanpasbare dashboards met realtime gegevens
U kan werken met interactieve dashboards om uw klantcases en taken optimaal op te volgen. Vanuit de dashboards kan u de klantaanvragen direct openen en actie ondernemen. Afhankelijk van uw rol, kan u binnen de dashboards filteren op klantcases met de hoogste prioriteit, geëscaleerde aanvragen en tijdsbestek.
De interactieve dashboards zijn volledig configureerbaar en gebaseerd op beveiligingsrollen.
In onderstaande video ‘Address open cases fast with Customer Service-hub dashboards’ ontdekt u de verschillende dashboards en de mogelijkheden ervan.
De Customer Service-hub van Dynamics 365 zorgt voor:
Wilt u uw klantenservice verbeteren en gebruikmaken van de Customer Service-hub in Microsoft Dynamics 365?
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!