Hoe ‘gezond’ zijn uw zakelijke relaties?

Gepubliceerd op 27/10/2016 door | Categorie: Microsoft Dynamics 365

Review 1 (01/12/2016) & review 2 (29/01/2018): Ondertussen zijn er al enkele nieuwe features van de Microsoft Dynamics 365 fall release beschikbaar. Onderstaande ‘relatie-inzichten’-feature is beschikbaar als ‘preview feature’.

Naast de lancering van Microsoft Dynamics 365, de clouddienst op zich, is Microsoft ook druk in de weer met haar jaarlijkse ‘fall release’. De komende release zal heel wat nieuwe features in petto hebben voor de Microsoft Dynamics CRM Online producten, dewelke zullen beschikbaar zijn in de Microsoft Dynamics 365 apps. Vandaar dat we spreken over de ‘Microsoft Dynamics 365 fall release‘.

Nog niet alle nieuwe features van deze release zijn vrijgegeven, maar Microsoft lichtte al 1 tipje van de sluier op het ‘Microsoft Dynamics 365 first-look’-event. Scott Guthrie, Microsoft Executive Vice President,  toonde al enkele screenshots van de nieuwe Relationship Insightsfeature. Deze nieuwe feature zal in de toekomst kunnen gebruikt worden binnen de Sales app van Microsoft Dynamics 365.

Nieuw: Relationship Insights

Door gebruik te maken van artificiële intelligentie en machine learning analyseert Relationship Insights voortdurend e-mails, telefoongesprekken, afspraken, … die u vastlegt in Microsoft Dynamics 365 en Office 365. Deze analyses moeten zorgen voor het beter begrijpen van zakelijke relaties en voor het suggereren van de ‘next best actions’.

Relationship Assistant, juiste gegevens op het juiste moment

De ‘Relationship Assistant’ analyseert en houdt uw dagelijkse activiteiten en communicatie met klanten continu in de gaten. Op basis hiervan berekent de Relationship Assistant de ‘gezondheid’ van uw zakelijke relaties en presenteert dit in Microsoft Dynamics 365.

Op onderstaande screenshot ziet u hoe ‘gezondheidsscores’ en ‘gezondheidstrends’ worden getoond binnen Microsoft Dynamics 365.

Microsoft Dynamics 365 fall release: screenshot relatie-inzichten feature: screenshot 01

Action Cards, juiste acties op het juiste moment

Verder zal de Relationship Assistant bepaalde suggesties en acties aanreiken op basis van de datahistoriek. Deze suggesties en acties verschijnen in Dynamics 365 als zogenaamde ‘Action Cards’.

Onderstaande screenshot toont zo’n Action Card en waarschuwt de salesmedewerker dat een bepaalde opportuniteit een risico inhoudt. Dit omdat er de voorbije 30 dagen geen communicatie was met de klant.

Microsoft Dynamics 365 fall release relatie-inzichten feature: screenshot 02

Er bestaan verschillende types Action Cards, waarvan elke type kaart aangepaste informatie, nuttige koppelingen en te ondernemen acties toont.

E-mail engagement, juiste e-mails op het juiste moment

‘E-mail engagement’ met Relationship Insights helpt u effectievere e-mailberichten te maken met Office 365. Als u een nieuw e-mailbericht schrijft, kan u kiezen uit het meest effectieve inhoudssjabloon waarbij Relationship Insights suggesties toont op basis van e-mailberichten die u eerder hebt geopend en hebt beantwoord.

U kan voor uzelf ook een reminder instellen zodat u via een Action Card wordt gewaarschuwd om een vervolgactie op een e-mailbericht uit te voeren.

Microsoft Dynamics 365 fall release relatie-inzichten feature: screenshot

Wanneer u een e-mail heeft verstuurd, dan toont Relationship Insights of deze e-mail werd geopend, of de klant op bepaalde links binnen de e-mail heeft geklikt, een bijlage heeft geopend of een e-mail heeft teruggestuurd.

Microsoft Dynamics 365 fall release relatie-inzichten feature: screenshot 04

!! Als u de privacy voorkeuren van uw klanten wilt beveiligen, kan u in de contactfiche van klanten of leads in Dynamics 365 aanduiden om e-mailberichten NIET te volgen.

Artificiële intelligentie

Relationship Insights wordt dus ondersteund door artificiële intelligentie en machine learning.
Artificiële intelligentie (AI) of kunstmatige intelligentie is de intelligentie waarmee machines, software en apparaten kunnen redeneren en problemen oplossen.
Machine learning is een type van artificiële intelligentie waarbij algoritmes en technieken worden ontwikkeld waarmee machines, software en apparaten – aan de hand van patronen en relaties – uit data kunnen leren en beslissingen nemen.

Microsoft Dynamics 365: screenshot Built in Artificial Intelligence features

AI is the intersection of our ambitions. AI will allow us to reason over large amounts of data and convert that into intelligence”, Satya Nadella. ‘Relatie-inzichten’ is slechts één van de features die zullen worden ondersteund door artificiële intelligentie en machine learning. Over de andere features is nog niet veel bekend, maar hierover zullen we binnenkort meer kunnen vertellen. Hou dus zeker onze blog in de gaten.


Wenst u meer info?


Lees meer

Moderniseer je service met AI-gestuurde Dynamics 365-oplossingen: event recap
Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot
Microsoft Dynamics 365 Copilot stelt verkopers nét die content voor die het salesproces verbetert.

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!