Gepubliceerd op 18/04/2017 door Yannick Noens | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Tips, tricks & how-to's
Voor Microsoft Dynamics 365 Online kan u ‘Organisatie-inzichten dashboards’ configureren vanuit de Microsoft AppSource. Deze dashboards geven u meer inzicht in het effectieve gebruik van uw Microsoft Dynamics 365-omgeving. Omdat een succesvolle CRM investering valt of staat met de aanvaarding en het correct gebruik van het CRM pakket, kunnen deze dashboards zeker een nuttig hulpmiddel zijn.
Daarnaast kan u via de ‘Organisatie-inzichten dashboards’ ook opslagquota controleren, details van werkstromen en API-aanroepen analyseren, eventuele fouten snel vaststellen, … .
Hieronder zetten we voor u de belangrijkste ‘Organisatie-inzichten dashboards’ op een rijtje. Elk dashboard is aanpasbaar zodat u die gegevens te zien krijgt die voor uw organisatie het belangrijkst zijn. U kan grafieken aanpassen en verwijderen. Opgelet, de dashboards zijn hoofdzakelijk enkel toegankelijk voor systeembeheerders en administratoren. U kan wel de security-rollen aanpassen, zodat ze ook beschikbaar zijn voor andere gebruikers.
Standaard dashboard (start)
Dit is het standaard dashboard met een overzicht van het aantal actieve Microsoft Dynamics 365-gebruikers, totaal aantal API-aanroepen, aantal uitgevoerde plug-ins, … .
Dashboard Actieve Gebruikers
Gebruik dit dashboard om te weten te komen hoeveel Microsoft Dynamics 365-gebruikers er zijn, wie de actiefste gebruikers zijn, welke entiteiten het vaakst worden gebruikt, welke bewerkingen het meest worden uitgevoerd, het aantal pagina-aanvragen, … .
Dashboard Systeemtaken
Gebruik dit dashboard om te identificeren welke werkstromen mislukken en eventueel leiden tot slechte datakwaliteit en onverwachte resultaten.
Dasboard Invoegtoepassingen (plug-ins)
Gebruik dit dashboard om te zien welke plug-ins het meest worden uitgevoerd en te controleren welke plug-ins vaak falen.
Dashboard Opslag
Dit dashboard laat zien wat de opslagcapaciteit en het verbruik is van uw Microsoft Dynamics 365 (online)-omgeving (tenant*).
* Met ‘tenant’ wordt bedoeld: de account die u creëert in de Microsoft Online Services omgeving wanneer u zich registreert voor een Microsoft Dynamics 365 (online) licentie. Een ‘tenant’ bestaat uit unieke geïdentificeerde domeinnamen, gebruikers, security groepen en licenties.
Dashboard Statistieken API-aanroepen
Gebruik dit dashboard om API (Application Program Interfaces)-aanroepen op te volgen. API calls worden gebruikt om vanuit programmatie te communiceren met de CRM backend. Hier kan u dus zien welke acties het meest uitgevoerd worden vanuit integraties, wanneer deze acties gebeuren en hoeveel deze mislukken.
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!