Welke portaalmogelijkheden biedt Microsoft Dynamics 365?

Gepubliceerd op 02/05/2017 door | Categorie: Microsoft Dynamics 365

In onze blog ‘Creëer een klantenportaal en zorg voor een ultieme klantbeleving’ schreven we over hoe u a.d.h.v. een klantenportaal kan zorgen voor een persoonlijke klantervaring. Microsoft Dynamics 365 voorziet dat u zo’n klantenportaal vrij eenvoudig kan opzetten. Naast klantenportalen biedt Microsoft Dynamics 365 ook mogelijkheden voor werknemers-, partner- en community portalen. Al deze Microsoft Dynamics 365 portalen bestaan uit een set van voorbeeldpagina’s en sjablonen die u kan aanpassen en configureren volgens uw eigen huisstijl.

Net IT CRM blog: portalen via Microsoft Dynamics 365

1. Werknemersportaal

Een werknemersportaal via Microsoft Dynamics 365 lijkt op een klantenportaal, maar is gericht op de interne medewerkers. Het is een online platform waar uw werknemers informatie kunnen vinden over het beleid en de best practices van uw organisatie, over de meest voorkomende problemen bij klanten, over updates en nieuws van producten en diensten, … . Ze kunnen input en feedback geven via een forum en door kennisartikelen bladeren. Op die manier zijn uw medewerkers goed geïnformeerd en kunnen ze klanten sneller helpen.

2. Partnerportaal

Als u samenwerkt met partners voor uw verkoop, dan is het partnerportaal zeer interessant. Via zo’n portaal kan u verkoopkansen beter beheren en delen. U kan uw zakelijke partners gemakkelijker informeren over opportuniteiten bij (potentiële) klanten. Via de Microsoft Dynamics 365 partnerportalen kan u kiezen om verkoopkansen handmatig toe te wijzen aan een bepaalde partner of automatisch, gebaseerd op een reeks vooraf ingestelde criteria. Op die manier bent u er zeker van dat de verkoopkans gaat naar de partner die het meest geschikt is om te voldoen aan de wensen van de klant.

3. Community-portaal

Een community-portaal bestaat uit forums en blogs. Uw klanten en prospecten kunnen er discussiëren over uw producten en diensten en feedback geven over bepaalde topics. U kan zo gemakkelijk contact onderhouden met klanten en customer engagement naar een hoger niveau tillen.

Portalen op maat

Via Microsoft Dynamics 365 kan u ook ‘portalen op maat’ opbouwen. U gebruikt dan geen voorbeeldpagina’s en sjablonen, maar bouwt het portaal volledig vanaf nul op zodat deze aansluit op specifieke wensen van uw bedrijf.

Waarom portalen creëren als u al een website heeft?

Het is een vraag die we dikwijls te horen krijgen: “Waarom zouden we portalen moeten creëren als we al een goed functionerende website hebben?”. Heel simpel, een website is meestal een online visitekaartje en ideaal voor het genereren van leads. Als u een Microsoft Dynamics 365 portaal implementeert, dan gaat u een stapje verder en geeft u aan uw klanten, medewerkers en zakenpartners die informatie die zij effectief nodig hebben. Op die manier verhoogt u de klanttevredenheid, tijds- en kostenbesparingen en de productiviteit.

Met een Dynamics 365-portaal kan u:

  • Omzetkansen beter benutten
  • Productiviteit verhogen door relevante informatie beschikbaar te stellen
  • Op een veilige manier toegang geven tot Dynamics 365-gegevens
  • Klantenservice en communicatie met uw zakenpartners verbeteren
  • Klanten, medewerkers en zakenpartners de mogelijkheid bieden om zelf informatie op te zoeken op het moment dat ze zelf willen

> Bekijk ook de video: Six reasons to choose Dynamics 365 web portals


Wenst u meer informatie?


Lees meer

Moderniseer je service met AI-gestuurde Dynamics 365-oplossingen: event recap
Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot
Microsoft Dynamics 365 Copilot stelt verkopers nét die content voor die het salesproces verbetert.

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!