Gepubliceerd op 23/04/2018 door Yannick Noens | Categorie: Microsoft Dynamics 365
Begin april startte Microsoft met het uitrollen van de Dynamics 365 Spring ’18 release. Deze lente-release bevat heel wat verbeterde features en nieuwe producten.
Microsoft beschouwt de Spring ’18 release van Microsoft Dynamics 365 als het begin van een nieuw tijdperk voor de Microsoft Business Applicaties. “We’ve made tremendous progress unifying our business applications family, across our marketing, sales, service, operations, finance, talent and retail offerings; bringing together what we believe is the most comprehensive family of business applications spanning the entire business process landscape for our customers and partners“, aldus Microsoft.
Microsoft streeft er ook voortdurend naar om Microsoft Dynamics 365 te verbeteren via diepgaande integraties met Microsoft Outlook, Teams, Sharepoint, Stream, Azure en LinkedIn. Ze verrijken Dynamics 365 met data uit Office 365 en Bing en maken Dynamics 365 intelligenter dankzij artificiële intelligentie gebaseerd op jaren onderzoek.
In dit blogartikel vindt u een overzicht van de belangrijkste aanpassingen en nieuwigheden binnen de volgende apps van Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement:
De Marketing app van Microsoft Dynamics 365 is sinds de Spring ’18 release algemeen beschikbaar. Deze app ondersteunt marketeers in heel wat van hun taken, zoals het creëren van gepersonaliseerde content, lanceren van geautomatiseerde marketingcampagnes, aantrekken en beheren van leads, … .
Microsoft Dynamics 365 voor Marketing is ontwikkeld op hetzelfde platform als dat van Dynamics 365 voor Sales. Dat zorgt ervoor dat marketing- en salesteams informatie gemakkelijker kunnen delen en dus beter kunnen samenwerken.
Een overzicht van de functionaliteiten die beschikbaar zijn sinds de Dynamics 365 Spring ’18 release.
Helpt bij het creëren van mooie e-mails, landingspagina’s en webformulieren via aanpasbare templates.
Helpt bij het plannen, uitvoeren, promoten en opvolgen van webinars en evenementen.
– Ondersteunt bij het genereren van leads (leadgeneratie) via e-mails, landingspagina’s én LinkedIn campagnes (LinkedIn Lead Gen Forms).
– Ondersteunt bij het automatisch scoren van leads (lead scoring) via verschillende score-modellen.
Biedt de mogelijkheid om klantinteracties en marketingactiviteiten te analyseren via overzichtelijke, gedetailleerde dashboards.
Voor het creëren van geautomatiseerde multichannel campagnes via de ‘drag-and-drop journey-designer’.
Voor het bereiken van de juiste doelgroep via een segmentatie-model beschikbaar in de Marketing app.
De Dynamics 365 Spring ’18 release bevat verbeterde en nieuwe functionaliteiten binnen de Sales app voor meer intelligentie en analyses, diepgaande integratie met LinkedIn en Office 365 en een nog consistentere gebruikerservaring via web, desktop en mobiel.
Hieronder een overzicht van de belangrijkste aangepaste en nieuwe functionaliteiten in Microsoft Dynamics 365 voor Sales.
De Sales app gebruikt ook het Unified Interface Framework, een responsive interface dat zich aanpast aan de desbetreffende browsers en devices. Omwille van de consistente en bekende gebruikerservaring kunnen verkopers sneller aan de slag gaan en productiever werken.
Voorziet intelligente inzichten voor salesmedewerkers via onderstaande Insight Apps:
Relationship analytics analyseert de klantrelaties en presenteert inzichten over de ‘gezondheid’ van deze relaties, onder andere op basis van sentiment-analyse.
De LinkedIn Sales Navigator integration controls geven een volledig overzicht in Dynamics 365 van leden of bedrijven die in de LinkedIn Sales Navigator staan, gemeenschappelijke connecties, gerelateerde en aanbevolen leads en nieuwsupdates.
Microsoft Dynamics 365 for Sales Professional is een ‘lichtere’ versie van de al bestaande Sales app, bedoeld voor kleinere bedrijven. Enerzijds bevat de nieuwe en lichtere versie ook functionaliteiten voor het beheren van leads, opportuniteiten, marketinglijsten, sales campagnes, product- en prijslijsten, … . Anderzijds bevat het dan geen mogelijkheden voor bijvoorbeeld Social Engagement, Gamification, Voice of the Customer surveys, mobiele offline synchronisatie, … .
De Dynamics 365 Spring ’18 release voor de Customer Service app omvat verbeterde functionaliteiten op gebied van gebruikerservaring, tijdsbesteding en development. Ook de functionaliteiten Customer Service Hub, Dynamics 365 Portal en Voice of the Customer (VoC) zijn onder handen genomen.
Hieronder een overzicht van de aanpassingen in Microsoft Dynamics 365 voor Customer Service.
De Customer Service Hub draagt bij tot een snellere, gepersonaliseerde dienstverlening en ondersteuning via:
Ook voor de Dynamics 365 Portal en de Voice of the Customer heeft de lente-release heel wat in petto, zoals:
– een meer uitgebreide zoekervaring binnen de Dynamics 365 Portal, met mogelijkheid om te zoeken in attachments van kennisartikelen en zo de kans op relevante zoekresultaten te vergroten.
– personalisatie van Voice of the Customer surveys door het dynamisch toevoegen van antwoorden in volgende vragen.
De uitgebreide release notes van de Dynamics 365 Spring ’18 release kan u via deze link bekijken en downloaden.
Wenst u meer informatie over de aanpassingen en nieuwigheden binnen de Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement apps?
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!