Microsoft Dynamics 365 update: opgefriste gebruikersinterface, Unified Interface & klantenservice-hub

Gepubliceerd op 12/10/2017 door | Categorie: Microsoft Dynamics 365

De nieuwe versie (versie 9.0) van Microsoft Dynamics 365 is nu officieel beschikbaar.

We brengen u een reeks van blogartikelen waarbij we alle aanpassingen en verbeteringen van de recentste Microsoft Dynamics 365 update nog eens uitgebreid beschrijven.

1. Unified Interface

De web – en mobiele ervaringen van Microsoft Dynamics 365 zijn nu nog consistenter en gebruiken een responsive interface die zich aanpast aan de desbetreffende browsers en devices. Dit betekent ook geoptimaliseerde navigatie, responsive dashboards enz.

Net IT CRM blog: Microsoft Dynamics 365 update - Unified Interface versie 9.0

Andere voordelen van de nieuwe Unified Interface:

  • Mensen met schermlezers (of screenreaders) kunnen direct naar bepaalde inhoud gaan en navigeren naar secties die belangrijk voor hen zijn.
  • Gebruikers die invoegtoepassingen voor lezen gebruiken, krijgen uitstekende resultaten.
  • Gebruikers die browserinvoegtoepassingen gebruiken, kunnen naar specifieke secties op een pagina springen.
  • Toetsenbordgebruikers kunnen tijd en moeite besparen door de Tab-toets en sneltoetsen te gebruiken.

De Unified Interface gebruikt ook goed reagerende webontwerpprincipes om een optimale weergave- en interactie-ervaring te bieden bij elk scherm, elk formaat, elk apparaat en elke weergavestand. Zo veranderen bijvoorbeeld subrasters op kleinere schermen in lijsten.

2. Vernieuwde gebruikersinterface

De Dynamics 365 webclient heeft een opgefriste gebruikersinterface (User Interface Refresh). De nieuwe look & feel is zorgvuldig ontworpen op basis van heel wat klantenfeedback en analyses. “The new User Interface is like a breath of fresh air for our users and we have made sure that with no customization required, rolling it out for your organization is a piece of cake”, zegt Microsoft.

Net IT CRM blog: Microsoft Dynamics 365 update - Interface refresh versie 9.0

Wat is er aangepast?

  • Overbodige witruimtes op formulieren en dashboards zijn verwijderd.
    Klantgegevens zijn gegroepeerd in makkelijk leesbare en snel begrijpbare ‘containers’. Deze containers hebben strakke, gemarkeerde randen en er is een consistentie in de afstand tussen verschillende secties. Lege containers hebben nu ook een ondersteunend bericht en pictogram.
  • Lange tekstvelden kunnen vanaf nu ‘gewrapt’ worden waardoor het probleem van afgekapte labels en waarden is opgelost.
  • Formulieren, dashboards en rasters hebben een betere visuele hiërarchie d.m.v. een nieuwe clipboard structuur.
  • Er worden gestandaardiseerde lettertypes gebruikt voor een consistentere look & feel.
  • De kleur van een subrasterkop kan op formulierniveau worden aangepast. Dit was een veelgevraagd functieverzoek van klanten. Ook werden nieuwe standaard kleurenthema’s toegevoegd.

3. Klantenservice-hub

In Dynamics 365 versie 9.0 is de Customer Service-hub (in eerdere versies Interactieve service-hub genaamd) als zelfstandige toepassing opnieuw ontworpen op basis van de nieuwe Unified Interface. De hub is dus ook beschikbaar voor mobiel gebruik en vereist geen metadata download.

De Klantenservice-hub toont al uw belangrijke klantenservicegegevens op één locatie en maakt het voor medewerkers en managers gemakkelijker om dringende serviceaanvragen voorrang te geven en erop te reageren.

Net IT CRM blog: Microsoft Dynamics 365 update - Customer Service Hub versie 9.0

Wenst u meer informatie?


Lees meer

Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot
Microsoft Dynamics 365 Copilot stelt verkopers nét die content voor die het salesproces verbetert.
Zo helpt Microsoft Dynamics 365 Copilot je marketingcampagne sneller van concept tot lancering.

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!