Gepubliceerd op 19/10/2017 door Yannick Noens | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Sales
Afgelopen zomer stelde Microsoft een nieuwe software-oplossing algemeen beschikbaar: Microsoft Relationship Sales. Dit product is een integratie van de LinkedIn Sales Navigator met Microsoft Dynamics 365 voor Sales.
Microsoft wil met deze integratie inspelen op de frustraties van salesmedewerkers om te werken met klantgegevens opgeslagen in verschillende tools of met klantgegevens die niet correct en compleet zijn. Bijvoorbeeld, gemiddeld zijn er zo’n 6 tot 7 personen betrokken bij een aankoopproces en is het vaak lastig om te identificeren wie de echte decision makers zijn, de personen die de zakelijke beslissingen nemen. Bovendien veranderen 20% van de decision makers per jaar van rol. Hoe blijft u als verkoper op de hoogte van al deze veranderingen?
Microsoft Relationship Sales helpt om:
Met de laatste update van Microsoft Dynamics 365 (versie 9.0) wordt de Microsoft Relationship Sales oplossing verder uitgebreid:
1. U ziet relevante inzichten van de Sales Navigator nu over de volledige gebruikersinterface van Dynamics 365, en dus niet enkel binnen één standaard display-venster.
2. U kan LinkedIn-berichten en InMails direct versturen vanuit de Dynamics 365 Sales app, zonder dat u een apart Sales Navigator tab moet openen.
3. U ziet meer gedetailleerde analyses binnen de Sales app, met info over InMail activiteiten, PointDrive interacties en actiekaarten die worden getriggerd met LinkedIn-data. De actiekaarten herinneren u aan aankomende activiteiten, evalueren uw communicatie en suggereren opvolgacties.
4. U kan LinkedIn-profielfoto’s van uw leads en contacten onmiddellijk integreren in de Dynamics 365 Sales app.
Naast bovenstaande verbeteringen is er ook een nieuwe Dynamics 365 connector voor LinkedIn Gen Forms. Met de LinkedIn Gen Forms kan u gemakkelijk een leadformulier maken en koppelen aan uw LinkedIn-advertentie.
De nieuwe Dynamics 365 connector zorgt er nu voor dat u leads van LinkedIn-advertenties naadloos kan synchroniseren met Dynamics 365 (online) en deze van daaruit verder kan opvolgen en ‘voeden’ met informatie (lead nurturing). Als een lead al gekend is in Microsoft Dynamics 365, dan worden extra gegevens verkregen door de LinkedIn-advertentie aangevuld in Dynamics 365. Als de lead nog nog niet bestaat in Dynamics 365, dan wordt er automatisch een nieuw leadrecord gecreëerd in Microsoft Dynamics 365.
De nieuwe Dynamics 365 connector voor LinkedIn Gen Forms kan optioneel geïnstalleerd worden via de Microsoft AppSource op uw Dynamics 365 Sales app.
Bronnen voor dit artikel:
https://docs.microsoft.com/nl-nl/dynamics365/customer-engagement/linkedin/sync-linkedin-leads
Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van Microsoft Relationship Sales voor uw salesteam? Of wilt u er meteen mee aan de slag gaan?
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!