Gepubliceerd op 30/04/2019 door Jan Hofman | Categorie: Microsoft Dynamics 365
Op 2 april startte Microsoft met de release van meer dan 350 feature-updates, nieuwe mogelijkheden en applicaties voor Dynamics 365 en het Power Platform. Zoals eerder aangekondigd was er op 2 april ook een “virtual launch event” met een showcase van de nieuwe feature-releases voor de komende 6 maanden. Dit virtuele event kan u nog altijd bekijken via: community.dynamics.com/365/b/april2019releaseoverview/archive/2019/04/16/microsoft-business-applications-virtual-launch-event-april-2019
Het is duidelijk dat Microsoft het gebruik van artificiële intelligentie volop blijft toepassen binnen de verschillende applicaties van Dynamics 365 en het Power Platform. Enkele voorbeelden van AI-gedreven apps:
Naast de focus op artificiële intelligentie breidt Microsoft het gebruik van mixed reality verder uit naar de HoloLens 2 en mobiele apparaten. Daarnaast zijn er ook nieuwe, stapsgewijze handleidingen (Guides) via mixed reality om trainingen en begeleiding op locatie voor technici te verbeteren. Microsoft introduceert ook Dynamics 365 Product Visualize (preview), een mixed reality business app om klanten virtueel te laten kennismaken met producten, binnen de eigen bedrijfsomgeving van de klant.
Tijdens de eerste week van april kondigde Microsoft aan dat “Dynamics 365 Customer Insights” algemeen verkrijgbaar is. De app werd al in 2018 gelanceerd als public preview, maar is dus nu voor alle Dynamics 365-klanten beschikbaar. Dynamics 365 Customer Insights verzamelt klantinformatie en -interacties vanuit verschillende databronnen en voert er geavanceerde analyses op uit via artificiële intelligentie en machine learning. Deze diepgaande analyses moeten ervoor zorgen dat marketeers, verkopers en service-medewerkers gemakkelijker één-op-één interacties kunnen voeren.
“Dynamics 365 Customer Insights is a major step in our journey to enable organizations to centralize key customer data and infuse AI-driven insights into business processes. We are truly excited to see what organizations will be able to do with Customer Insights.” – Satish Thomas, Group Product Manager, Microsoft Dynamics 365
Bron:
* cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2019/04/03/microsoft-dynamics-365-customer-insights-is-now-generally-available/
* youtube.com/watch?v=jShovaeelwc&feature=youtu.be
In november 2018 lanceerde Microsoft een specifieke app voor Sales, gedreven door artificiële intelligentie. Deze “Dynamics 365 AI voor Sales”-applicatie was tot voor kort alleen beschikbaar in Noord-Amerika. Sinds april 2019 is het ook als preview te verkrijgen in Europa. Zowel klanten als partners kunnen de app “uittesten” en zo het gebruik van artificiële intelligentie introduceren in de verkoopafdelingen.
Microsoft deed opnieuw goede zaken met zijn clouddiensten. Het afgelopen derde kwartaal van dit boekjaar dikte de winst flink aan. Het bedrijf kondigde 30,6 miljard dollar aan inkomsten aan. Dat is 14% meer dan in 2018 en ligt ook hoger dan wat kenners vooraf hadden voorspeld.
De klemtoon op clouddiensten is de verdienste van CEO Satya Nadella. Sinds zijn aanstelling in 2014 gooide Satya Nadella het over een radicaal andere boeg dan zijn voorgangers. Hij zette al vrij meteen zwaar in op de cloud, een business met een enorm groeipotentieel. Microsoft is vandaag niet alleen de tweede belangrijkste speler op de markt van clouddiensten, na Amazon. In de laatste week van april was het bedrijf maar liefst 1.000 miljard dollar waard. En dit voor het eerst in zijn geschiedenis. Microsoft nam hierdoor de leiding in de strijd met Apple en Amazon om de titel van waardevolste bedrijf op aarde.
Bron:
* msdynamicsworld.com/story/microsoft-exceeds-q3-2019-estimates-revenue-growth-lower-azure-dynamics-365
* tijd.be/tech-media/technologie/m-v-van-de-week-satya-nadella/10121459
Voor de non-profitsector ontwikkelde Microsoft in samenwerking met non-profitorganisaties, partners en sectordeskundigen over de hele wereld de Dynamics 365 NonProfit Accelator V2. Hiermee kunnen non-profitorganisaties snel en kostenefficiënt een specifieke oplossing voor hun branche bouwen binnen het Microsoft-ecosysteem. De NonProfit Accelator V2 is een verbeterde versie van de eerste specifieke accelerator die eind 2018 op de markt kwam. Nu zijn er nieuwe en meer uitgewerkte functionaliteiten toegevoegd (vrijwilligerscoördinatie, beheer van lidmaatschappen) en is er een verdubbeling van het aantal entiteiten in het Common Data Model.
Zit er iets tussen dat interessant kan zijn voor uw onderneming? We helpen u graag verder.
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!