SMS-integratie in Microsoft Dynamics CRM

Gepubliceerd op 23/06/2014 door | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Microsoft Dynamics CRM

Via SMS kan u personeel, klanten en prospecten onmiddellijk bereiken ongeacht waar ze zich bevinden. Dankzij de integratie met een SMS-gateway worden berichten snel en eenvoudig bezorgd vanuit uw CRM-systeem. De toepassingen van SMS zijn niet business specifiek en kunnen dus voor heel wat doeleinden (sales, marketing, customer service) gebruikt worden.

Via SMS kan u individuele klanten informeren (one-to-one) of snel een grote groep mensen bereiken (one-to-many).

Een aantal mogelijke toepassingen zijn:

  • Notificaties i.v.m. statuswijzigingen (voor website monitoring, system failures, …)
  • Automatische herinneringen (aan een afspraak, geplande herstelling, levering, …)
  • Versturen van gerichte reclameboodschappen (promotiecodes, direct response, …)
  • Ticketregistratie en -afhandeling
  • Bulk SMS mailings
  • SMS-&WIN-acties
  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Crisiscommunicatie
  • Afhandeling van betalingen (na gebruikersregistratie)
  • Verzending van beveiligingscodes voor toegang tot gesloten netwerken

Hoe gebeurt de SMS-integratie in Microsoft Dynamics CRM?

Door uw CRM-omgeving te koppelen met een SMS-gateway (b.v. SMSBox.be, RingRing.be, …) kan u SMS-berichten rechtstreeks in Microsoft Dynamics CRM genereren en laten afleveren door de SMS-gateway. Net zoals bij het versturen van e-mails kan u zelf het tijdstip van verzending plannen en de SMS-berichten personaliseren o.b.v. een berichtsjabloon. Wanneer een SMS afgeleverd is aan de contactpersoon, komt dit in de contacthistoriek. Bovendien is de omgekeerde richting ook mogelijk, nl. antwoorden via SMS kan u automatisch in Microsoft Dynamics CRM laten binnenkomen en automatisch koppelen met de contactpersoon.

Wat zijn de voordelen van een SMS-integratie in Microsoft Dynamics CRM?

1. Snel

SMS wordt instant verstuurd en het onderbreekt de ontvanger in zijn bezigheden. Hierdoor is SMS het ideale medium om dringende en belangrijke informatie te communiceren.

2. Kostenverlagend

Voor het pushen van korte berichten is SMS goedkoper dan een belactie.

3. Trefzeker

SMS-berichten worden bijna altijd geopend en gelezen (98%) terwijl dit bij e-mails veel minder het geval is (40%).

4. Persoonlijke communicatie

SMS-boodschappen kunnen zorgen voor toenadering en een persoonlijke service.

5. Interactief

Personen kunnen onmiddellijk antwoorden op uw bericht door een SMS terug te sturen. Hierdoor is SMS het meest aangewezen medium voor direct response toepassingen.


Wenst u meer info?


Lees meer

Moderniseer je service met AI-gestuurde Dynamics 365-oplossingen: event recap
Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot
Microsoft Dynamics 365 Copilot stelt verkopers nét die content voor die het salesproces verbetert.

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!