Gepubliceerd op 23/06/2014 door Jan Hofman | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Microsoft Dynamics CRM
Via SMS kan u personeel, klanten en prospecten onmiddellijk bereiken ongeacht waar ze zich bevinden. Dankzij de integratie met een SMS-gateway worden berichten snel en eenvoudig bezorgd vanuit uw CRM-systeem. De toepassingen van SMS zijn niet business specifiek en kunnen dus voor heel wat doeleinden (sales, marketing, customer service) gebruikt worden.
Via SMS kan u individuele klanten informeren (one-to-one) of snel een grote groep mensen bereiken (one-to-many).
Een aantal mogelijke toepassingen zijn:
Door uw CRM-omgeving te koppelen met een SMS-gateway (b.v. SMSBox.be, RingRing.be, …) kan u SMS-berichten rechtstreeks in Microsoft Dynamics CRM genereren en laten afleveren door de SMS-gateway. Net zoals bij het versturen van e-mails kan u zelf het tijdstip van verzending plannen en de SMS-berichten personaliseren o.b.v. een berichtsjabloon. Wanneer een SMS afgeleverd is aan de contactpersoon, komt dit in de contacthistoriek. Bovendien is de omgekeerde richting ook mogelijk, nl. antwoorden via SMS kan u automatisch in Microsoft Dynamics CRM laten binnenkomen en automatisch koppelen met de contactpersoon.
SMS wordt instant verstuurd en het onderbreekt de ontvanger in zijn bezigheden. Hierdoor is SMS het ideale medium om dringende en belangrijke informatie te communiceren.
Voor het pushen van korte berichten is SMS goedkoper dan een belactie.
SMS-berichten worden bijna altijd geopend en gelezen (98%) terwijl dit bij e-mails veel minder het geval is (40%).
SMS-boodschappen kunnen zorgen voor toenadering en een persoonlijke service.
Personen kunnen onmiddellijk antwoorden op uw bericht door een SMS terug te sturen. Hierdoor is SMS het meest aangewezen medium voor direct response toepassingen.
U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!