Top 10 blogartikels van 2020

Gepubliceerd op 21/12/2020 door | Categorie: Microsoft Dynamics 365

We blikken even terug met een top 10 van onze meest gelezen blogartikels in 2020. Welke artikels over CRM, Microsoft Dynamics 365 en Power Platform scoorden de meeste views?  

1. Microsoft Customer Insights voor betere klantervaringen

Uw klant verwacht dat u hem kent en dat u een persoonlijke service biedt. Om een massa klanten een persoonlijke service te bieden, is een 360° zicht op de klant noodzakelijk. En dat is niet evident. Doordat bedrijven meerdere digitale kanalen opzetten, ontstaan er (soms) evenveel extra data silo’s. Microsoft Customer Insights doorbreekt die data silo’s door alle klantgegevens samen te brengen en te verenigen in automatisch gegenereerde klantprofielen.

>> Lees meer

2. Microsoft Teams: nuttige tips en links

Microsoft Teams is één van de meest populaire tools om vanop afstand efficiënt te kunnen samenwerken. Microsoft publiceerde de voorbije maanden ook heel wat tips en tricks om Microsoft Teams efficiënt te gebruiken.
We delen graag de volgende nuttige links met u.

>> Lees meer

3. CRM Business Case: 9 essentiële onderdelen – Infographic

Een CRM Business Case is een eerste goede stap richting een geslaagde CRM implementatie. Tijdens het opstellen van de Business Case wordt er binnen de organisatie een denkproces op gang gebracht, wat een uitstekende voorbereiding is op het volledige CRM-traject en de nieuwe manier van werken. Bij een CRM Business Case zijn er 9 essentiële onderdelen om goed over na te denken.

>> Lees meer

4. Overzicht releaseplan Dynamics 365 & Power Platform – 2020 Release

In april en oktober 2020 lanceerde Microsoft twee grote updates van Dynamics 365 en het Power Platform. In de uitgebreide releaseplannen van deze 2 grote updates beschreef Microsoft telkens de nieuwe en verbeterde features die wereldwijd werden uitgerold.

>> Lees meer: Releaseplannen 2020 Release WAVE 1
>> Lees meer: Releaseplannen 2020 Release WAVE 2

5. Vlaamse overheid in de hoogste digitale versnelling

Op 26 november 2020 was er de Trefdag Digitaal Vlaanderen 2020. Voor dit event maakte Net IT een presentatie over “De Vlaamse overheid in de hoogste digitale versnelling”. We bespreken de impact van Covid-19 op de digitale transformatie van de overheid. Plots moesten overheden heel snel gaan schakelen om antwoord te kunnen bieden aan de pandemie.

>> Lees meer

6. Hoe Dynamics 365 gebruiken met Microsoft Teams

Microsoft Teams vergemakkelijkt werken vanop afstand. De tool zorgt ervoor dat u in contact kan blijven met collega’s via chatten, bellen, online meetings, whiteboard, bestanden delen, enz. Beheert u uw klantinformatie in Microsoft Dynamics 365, dan kan u ook uw Dynamics 365-omgeving integreren met Teams. Zo kan u met collega’s op afstand samenwerken aan een offerte of verkoopkans.

>> Lees meer

7. Live chat voor een persoonlijke, online service

Natuurlijk wilt u uw klanten een snelle online service bieden, want dit zorgt voor een betere klantervaring en tevredenheid. Om dit te realiseren, raden wij de Omnichannel voor Customer Service-app in Dynamics 365 aan. Hiermee kan u in realtime communiceren met klanten via het digitale kanaal van hun voorkeur. In dit blogartikel leest u meer over de live chat mogelijkheid van de app.

>> Lees meer

8. Routinetaken automatiseren met Power Automate en Robotic Process Automation

Microsoft Power Automate zet tijdrovende en terugkerende taken om in geautomatiseerde workflows. Automatiseer administratieve taken en bezorg medewerkers automatisch instructies zodat niets vergeten wordt of blijft liggen. Microsoft Power Automate wordt veel toegepast voor het goedkeuringsproces van aanvragen, automatische synchronisatie van bestanden tussen services, registratie van nieuwe verkoopleads en het versturen van meldingen.

>> Lees meer

9. 5 concrete tips voor integratie van klantgegevens

Een 360° zicht op de klant is de eerste stap voor een klantgerichte werking in uw organisatie. Dit betekent NIET dat u àlle mogelijke klantinformatie moet samenbrengen vanuit àlle mogelijke bronnen. Want dat is een dure aanpak en leidt niet tot de beste resultaten. Een 360° klantbeeld bouwt u op door te werken met de juiste data, op de meest effectieve manier voor concrete, specifieke bedrijfsdoelstellingen.

>> Lees meer

10. Customer Data Platform, ook voor B2B!

Een Customer Data Platform is niet alleen een veelbelovende tool voor B2C bedrijven, ook B2B bedrijven halen er belangrijke business value uit. Zowel in de B2C als B2B wereld, verwachten klanten een snelle, soepele en gepersonaliseerde klantbenadering via ieder kanaal. Een Customer Data Platform helpt hierbij.

>> Lees meer


Wenst u meer info?


Lees meer

Moderniseer je service met AI-gestuurde Dynamics 365-oplossingen: event recap
Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot
Microsoft Dynamics 365 Copilot stelt verkopers nét die content voor die het salesproces verbetert.

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!