Tip: e-mails, afspraken en taken bijhouden in Dynamics 365 via Outlook-categorie

Gepubliceerd op 17/05/2018 door | Categorieën: Microsoft Dynamics 365, Tips, tricks & how-to's

In Microsoft Dynamics 365 kan u e-mails, afspraken en taken uit Outlook bijhouden via een specifieke Outlook-categorie, “Tracked to Dynamics 365 genaamd.

U kent ze wel, de (kleur)categorieën die u kan toewijzen aan e-mails, afspraken en taken in Microsoft Outlook om ze gemakkelijker te herkennen en te groeperen.

Net IT CRM Blog: Outlook categorie-screenshot

U kan nu ook de categorie Tracked to Dynamics 365 laten activeren en koppelen aan een e-mail, afspraak of taak. Deze worden vervolgens opgeslagen in Microsoft Dynamics 365. Dit zorgt er voor dat u snel kan zien welke e-mails, afspraken en taken er al worden bijgehouden in uw CRM en welke niet. Vervolgens kan u de Dynamics 365 Outlook App openen om meer informatie over een specifieke e-mail of afspraak te bekijken.

Net IT CRM Blog: Outlook category tracked to dynamics 365-screenshot

Ook laat de Tracked to Dynamics 365-categorie toe dat een collega met toegang tot uw mailbox en de nodige rechten in Dynamics 365; e-mails, afspraken en taken vanuit uw naam kan ‘tracken’ in Dynamics 365.

Net IT CRM Blog: tracked to dynamics 365 02-screenshot

Nog een ander voordeel is dat u meerdere e-mails tegelijkertijd (in bulk) kan selecteren en bijhouden in Microsoft Dynamics 365.

Net IT CRM Blog: tracked to Dynamics 365 03-screenshot

Hoe de Tracked to Dynamics 365-categorie activeren?

De Tracked to Dynamics 365-categorie is gebaseerd op serversynchronisatie waarbij het e-mailsysteem met Dynamics 365 wordt gesynchroniseerd. De nieuwe Outlook-categorie is momenteel beschikbaar vanaf Dynamics 365 (online) versie 8.2.

Als u de Tracked to Dynamics 365-categorie wilt gebruiken, dan moet de systeembeheerder van uw Dynamics 365-omgeving deze inschakelen a.d.h.v. een OrgDBOrgSetting. Contacteer ons voor meer informatie.


Heeft u nog vragen over hoe u Outlook e-mails, afspraken en taken kan bijhouden in Microsoft Dynamics 365?


Lees meer

Zes obstakels voor een efficiënte en klantgerichte service-afdeling
Moderniseer je service met AI-gestuurde Dynamics 365-oplossingen: event recap
Techniekers krijgen meer gedaan met Microsoft Dynamics 365 Copilot

Blijf op de hoogte van belangrijke updates

U wilt op de hoogte blijven van alle CRM tips en trends en nieuws over Microsoft Dynamics 365 & Power Platform? Schrijf u nu in en ontvang alle nuttige info elke maand in uw mailbox. Stay tuned!